בריאות ותזונה

6 סימנים לכך שכדאי לך לצאת לחופשה

העבודה מעסיקה אותך 24 שעות ביממה? אין לך זמן לחיי פנאי? כדי לברר אם הגזמת, להלן 6 אותות אזהרה

אא

העבודה מעסיקה אותך 24 שעות ביממה? אין לך זמן לחיי פנאי? כדי לברר אם הגזמת, להלן 6 אותות אזהרה

אם אתה מזדהה עם יותר מאחת מאותות האזהרה הבאים, כנראה שעברת קצת את הגבול עם העבודה, והיא התחילה להשתלט על חייך. להלן שישה סימני אזהרה ושתי עצות.

אותות האזהרה

1. אין לך זמן - כשמזמינים אותך להפסקה או לארוחת צהריים, התשובה התמידים שלך הוא "אין לי זמן".

2. אתה אוכל ליד המחשב – אם אתה אוכל תוך כדי הקלדה וחושב "למי יש זמן לאוכל?" או "למה לקחת הפסקה אם אפשר לאכול ביד אחת ולהקליד ביד השניה" זהו סימן שאתה עובד יותר מדי.

3. אתה חרד, מודאג או מדוכא - שעות עבודה ארוכות מדי, לחץ ודרישות רבות, חוסר זמן להשקעה עצמית ולפעילויות פנאי, מחסור בשעות שינה גורמים לחרדה, דיכאון, חוסר מצב רוח ומוטיבציה. כאשר תסמינים אלו מתגברים במוצאי שבת או בבוקרם של ימי ראשון זהו סימן נוסף שאתה עובד קשה מדי.

4. אתה מרגיש ש"יש המון עבודה" - אתה עייף, נמאס לך מעבודה, אבל מי יעשה את הדברים אם אתה לא תהיה? ובעצם, איך אפשר לקחת חופש כשאתה יודע מה יחכה לך כשתחזור?  אם רק המחשבה על יום חופש מעוררת בך חלחלה זוהי עוד נורת אזהרה....

5. אינך דואג לגוף שלך - אתה לא ישן מספיק, וגם כשאתה זוכה לשנת לילה טובה, זה לא משפיע על התשישות הרבה. התזונה שלך נראית כמו פרסומת לאוכל מהיר והפעילות הגופנית הכי אינטנסיבית שיוצא לך לעשות היא הדרך מהמשרד לרכב. אבל גם הגוף זקוק לתחזוקה.

6. עצם המחשבה על חופש מלחיצה אותך - אם המחשבה על חופש או סוף שבוע מפחידה אותך, סביר להניח ששעות העבודה הארוכות מאפשרות לך לברוח מדברים אחרים.

קבלו שתי עצות שיכולות לשפר את המצב:

1. עבוד בקצב טוב אך לא קדחתני חשוב שאתה רץ במרתון ולא בספרינט ועליך לשמור על כוחות לאורך זמן. אם למעסיקיך תהיינה טענות על ההספק, חזור ואמור שאין לך אפשרות להספיק יותר מזה.

2. אולי כדאי לשנות כיוון - אם הניסיונות לשיפור התנאים העלו חרס והדבר גובה ממך מחיר, הגיע הזמן לבחון האם אתה מוכן לשלם אותו לאורך זמן. אם התשובה היא "לא" חד משמעי, חשוב על האפשרויות העומדות בפניך במקום העבודה ומחוצה לו. הורדת אחוזי המשרה, חיפוש עבודה אחרת ואף  שינוי קריירה יכולים להיות כולם פתרונות אפשריים.

הצעות אלו הן כמובן רק קצה הקרחון, ויש דרכים נוספות רבות להתמודד עם עומס בעבודה והשפעותיו השליליות.

לעיתים קשה לראות מבחוץ איך להתמודד עם הקשיים, ולעיתים העומס בעבודה הוא חלק מקושי רחב יותר או יוצר קשיים נוספים כמו חרדות או דיכאון. אם אינכם מצליחים להתמודד בכוחות עצמכם עם הקושי בצורה טובה, או שהוא יוצר בעיות נוספות, כדאי לשקול פנייה לטיפול שיסייע לכם לקנות כלים להתמודדות. 

תגיות:עבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה