חדשות בארץ

הכניסה לעיר חדרה תיקרא "שדרות הרב עובדיה יוסף"

גם חדרה מצטרפת לערים רבות שכבר קראו רחובות על שם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל והכניסה לעיר דרך כביש 4 תיקרא "שדרות הרב עובדיה יוסף"

אא

מועצת חדרה אישרה בישיבתה האחרונה שורה של שמות חדשים לרחובות והבולט שבהם: קטע הכביש המחבר בין רחוב הנשיא לכביש 4 ייקרא שדרות הרב עובדיה יוסף, במקום שדרות החירות.

הרב עובדיה יוסף ז"ל היה מפוסקי ההלכה החשובים בדורות האחרונים, כיהן כרב הראשי הספרדי "הראשון לציון", והיה מנהיגה הרוחני ונשיא מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס מאז הקמתה. סיסמתו הייתה "להחזיר עטרה ליושנה" ואכן הצליח בנחישות וכמעט לבד לעצב עולם יהודי תורני ספרדי חדש.

הרב עובדיה הקים מערכת חינוך תורנית גדולה שהצמיחה דור של יהודים ספרדים שומרי מצוות, אזרחים מסורתיים ומצליחים במדינה יהודית שהולכת ונעשית מסורתית יותר. כיום יש בישראל הרבה יותר ישיבות ספרדיות ממה שהיו אי-פעם, והמאמץ המתמיד להצמיח גדולי תורה ומנהיגים בקהילה הספרדית היא המורשת הנצחית שהשאיר הרב עובדיה יוסף לעם היהודי בישראל ובעולם כולו.

שדרות חרותשדרות חרות

השפעתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל הורגשה לא רק בישראל אלא בכל קהילה בעולם שבה יש יהודים ספרדים. הוא היה מעין מגנט מרכזי שחיבר קהילות, מנהגים וחוויות היסטוריות וחברתיות שונות.

מאות אלפי האנשים שהגיעו ללוויה שלו העידו על ייחודו ועל תרומתו לחיזוק מעמד התורה, מדינת ישראל והעם היהודי

היום (ב) אמר חבר הנהלת העיר בועז ביטון: "מאז שנולדתי אני חי ונושם את מרן זצוק"ל, הוא היה המשענת של כולנו, והוא היה המורה דרך האישי של כל הציבור הספרדי, וללא ספק החוסר האדיר שהוא השאיר לנו בלכתו לא יפסק לעולם".

ביטון הוסיף כי לא יסתפק בקריאת שם הרחוב על שם מרן: "יש לנו תכניות לטווח הארוך להקים בחדרה "בית מרן" בית של תורה ויהדות שיהיה פעיל במשך כל שעות היממה ויהווה אבן שואבת לכל תושבי העיר. מלבד זאת בימים אלו אנו מגבירים פעילות בארגון הילדים "ילדי מרן" עם למעלה מ-15 סניפים של מרכזי פעילות תורנית לילדי העיר חדרה. "היה לנו מנהיג ענק וזכרו לא ימוש מאתנו לעולם".

תגיות:חדרהרחובהרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה