חדשות בארץ

"התרבות היהודית חיכתה לשרה כמוך"

הודעתה של השרה מירי רגב כי תפעל לאפשר לספורטאים שומרי שבת לקחת חלק בתחרויות זכתה למאות תגובות מפרגנות ואוהדות

אא

בעמוד הפייסבוק שלה העלתה השרה מירי רגב פוסט, בו היא מודיעה כי תפעל כדי לאפשר לספורטאים שומרי שבת לקחת חלק בכל התחרויות.

רגב כתבה כי "לא יעלה על הדעת שספורטאי ישראלי מצטיין לא ישתתף באליפות ישראל בקליעה רק מפני שהיא מתקיימת בשבת. מדובר במצב שאינו תקין ונוגד את עקרון שוויון ההזדמנויות בחברה. אני אפעל כדי לאפשר לכל ספורטאית וספורטאי שעמדו בקריטריונים הנדרשים להשתתף בתחרויות כמו יתר הספורטאים".

רגב מוסיפה כי דברים אלו נכתבים לאחר שהתוודעה לקושי של אבישי ברט לקחת חלק בתחרות קליעה שתתקיים בשבת במסגרת אליפות ישראל בקליעה, משום שהוא שומר שבת.

יום קודם לפרסום פוסט זה, שלח עו"ד אורי ישראל פז בקשה לשרת התרבות, ובה ביקש לקבוע בנוהל כי איגודי ספורט הממונים על ידי משרד התרבות והספורט יאפשרו לספורטאי שומר שבת להתחרות ביום חול או להעניק לו "ניצחונות טכניים" בקרבות שבהם יימנע ממנו ליטול חלק.

השרה מירי רגב (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)השרה מירי רגב (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)

"התאחדות הקליעה ממומנת מהקופה הציבורית על ידי שרת התרבות והספורט. כגוף מנהלי, התאחדות הקליעה כפופה לכללי המשפט הישראלי ונאסר עליה לפגוע פגיעה ישירה בזכויות יסוד – כמו עקרון השוויון וחופש דת של הספורטאים. האופן הנוכחי, בו מתקיימות התחרויות בשבת, שוללת את סיכוייו של הספורטאי שומר המצוות לייצג את ישראל באליפויות", ציין עורך הדין.

עו"ד פז מוסיף כי הוא מבקש מכבוד השרה להפעיל את סמכויותיה כדין ולתת פתרון מהיר לבעיה החוזרת ונשנית של פגיעה והפליה לרעה של ספורטאים דתיים או מסורתיים שנכפות עליהם ההשתתפויות בתחרויות הנערכות בשבתות ובמועדי ישראל.

כאמור, למחרת הודיעה שרת התרבות והספורט בעמוד הפייסבוק שלה כי היא תפעל על מנת לאפשר לכל ספורטאי וספורטאית להשתתף בתחרויות כיתר הספורטאים.

רגב קיבלה מאות תגובות מפרגנות ואוהדות: "סוף סוף שרה יהודיה", "תחרויות אמורות להתקיים באמצע השבוע ולא בסוף שבוע - יש הרבה קהל שומר שבת שרוצה להגיע ולא יכול עקב שמירת השבת", וגם - "כמה שהתרבות היהודית חיכתה לשרה כמוך".   

תגיות:פייסבוקמירי רגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה