חדשות בארץ

בשורה לתושבי חיפה: מכל האמוניה יועבר לדרום

השלב השני והמכריע במכרז להקמת מפעל האמוניה במישור רותם שבנגב יצא לדרך. "הגיע הזמן להרחיק את הסכנה מתושבי חיפה והצפון"

אא

מנקים את מפרץ חיפה מסכנות: אתמול (ג') פורסם השלב השני של המכרז להקמת מפעל לייצור אמוניה במישור רותם שבנגב. הקמתו של המפעל תאפשר את סגירת מכל האמוניה הפועל כיום במפרץ חיפה ומאחסן עד 12,000 טון של אמוניה המוגדרת כחומר מסוכן מאוד.

שר האוצר משה כחלון והשר להגנת הסביבה אבי גבאי הודיעו על העברת מסמכי המכרז לחברות המתחרות ועל הקמת המפעל בדרום, שייצר רק את כמות האמוניה הדרושה למשק.

מכל האמוניה, חיפה (צילום: Basel Awidat / פלאש 90)מכל האמוניה, חיפה (צילום: Basel Awidat / פלאש 90)

העובדה שמדובר במתקן לייצור אמוניה ולא לאחסונהּ תפחית באופן משמעותי את הסיכון הנשקף ממתקן שכזה לעומת מכל האמוניה במפרץ חיפה, שכן הכמויות במפעל במישור רותם תהיינה נמוכות יותר. המפעל יידרש לספק את כל צרכי השוק המקומי העומדים על 120,000 טון בשנה, נכון להיום, ולא יותר.

שר האוצר כחלון אמר כי “היום, לאחר הרבה מאד דיבורים והבטחות, אנחנו יוצאים לשלב האחרון והמשמעותי במכרז להקמת מפעל האמוניה. הממשלה מודעת לבעיה במיקום הנוכחי של המכל ומשרד האוצר רתום לנושא ונערך לתקצובו. בניגוד להבטחות העבר, אנחנו באנו לעשות וגם אם יהיו מכשולים בדרך נדע להתגבר עליהם. הגיע הזמן להרחיק את הסכנה מתושבי חיפה והצפון”.

השר להגנת הסביבה אבי גבאי הצהיר כי “אנחנו מביאים היום בשורה חשובה לתושבי חיפה והצפון. בזכות שיתוף הפעולה עם שר האוצר ומשרד האוצר נוכל להביא לסגירת מכל האמוניה בחיפה ולהקמת המפעל בדרום. זהו השלב החשוב ביותר לקראת סגירת מכל האמוניה בחיפה

תגיות:חיפהמפעלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה