חדשות כלכלה

המכולות תהפוכנה לרשת: "נהיה זולים מהרשתות"

התארגנות של מכולות ומינימרקטים תעצים את כוח הקנייה של הקמעונאים הקטנים, על מנת שיוכלו לקנות בזול ולמכור במחירים טובים יותר מהרשתות

אא

רשות ההגבלים העסקיים אישרה יוזמה שנולדה ב-2005. בתקופה הקרובה, תקום התארגנות של מכולות ומינימרקטים כדי להעצים את כוח הקנייה של הקמעונאים הקטנים, על מנת שיוכלו לקנות בזול ואולי גם למכור במחירים טובים יותר מהרשתות.

תוך כמה חודשים, מכולות ומינימרקטים ישמרו על שמם אך יפעלו גם תחת שם משותף. כל קמעונאי קטן שיעמוד בקריטריונים שנקבעו ושיפורטו באתר האינטרנט של העמותה, יוכל להצטרף לשורות הארגון. באתר יהיה גם מידע על פעילותה של העמותה, לרבות הטבות ומבצעים.

העמותה תנהל את הלוגיסטיקה ומי שיערוך את הקניות עבור המכולות יהיה לא אחר מאשר רמי לוי. המכולות והמינימרקטים יקבלו מהספקים מחירים טובים בזכות כוח הקנייה של רמי לוי ולוי יקבל מכך את הגדלת כוחו בשוק המזון: אלפי בתי עסק שיהיו קשורים אליו ויחזקו אותו מול ספקי מוצרי הצריכה.

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

במסגרת ההתארגנות יוקם ארגון קניות שישרת בעלי מכולות, מינימרקטים ואפילו יצרני מזון קטנים למטרות רכש סחורות מרוכז. הארגון ידאג לשינוע הסחורות לכל נקודת המכירה של החברים בו, באופן מרוכז, במחיר נמוך ובשיטת איחוד משלוחים. המודל מזכיר את הקואופרטיבים שהיו בישראל בשפע בעבר, וכן את ארגון הקניות הבריטי NISA. לכל מכולת כזאת יתווסף גם שם ולוגו של ההתארגנות, שעדיין לא נבחרו. המהלך צפוי להניב פירות לקמעונאים הקטנים וכנראה גם לצרכנים.

הבעיה הקיימת היום היא שרשרת אספקה לא יעילה ועסק קטן מדי הובילו לירידה עקבית ותלולה בכוחם של קמעונאי המזון הקטנים. המיזם יאפשר לבעלי המכולות ליהנות מהנחות גדולות ומהובלת המוצרים לחנויות בצורה היעילה ביותר כמו אצל הרשתות הגדולות. המהלך הזה יוזיל את המשלוחים והתקורות עבור הקמעונאי הקטן ויאפשר לו להיות תחרותי יותר מול הרשתות, כך שגם הצרכנים ייצאו נשכרים. התחזית של בעלי העמותה היא להיות זולים באופן ניכר מהרשתות.

"בזכות הנחות מהספקים, נחסוך 10% בתקורות. אולי נקבל גם עמלת הפצה שבד"כ נותנים אך ורק לרשתות שיש להן מרלו"ג. חשוב לזכור שבמכולות, בדרך כלל ההוצאות הקבועות יחסית נמוכות לעומת ההוצאות הכבדות של הרשתות. כך הן יצליחו למכור סל תחרותי. זו תהיה מהפכה בשוק המזון", אומר אלי סתוי, יוזם המהלך.

תגיות:מכולת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה