סמארטפונים ואינטרנט

היום שבו המכונית, המזגן, ומכונת הכביסה יחוברו לאינטרנט

"האינטרנט של הדברים": מיליארדי מכשירים יהפכו בתוך חמש שנים לרשת עצבים גלובלית שתספק תמונת מצב מדויקת בזמן אמת לגבי כל דבר שקורה סביבנו מהפכת

אא

הרשת, המידע וכוח העיבוד העצומים שהיא מציעה, יכולים להפוך מכשירי חשמל לחכמים: מכוניות, צמידי כושר, קוצבי לב, תרמוסטטים, מדי מים וחשמל, מזגנים, מכונות כביסה, תנורים, קומקומים ועוד אינספור עצמים ומכשירים.

קפיצה זו עתידה להיות המדרגה הדיגיטלית הבאה. על פי חברת המחקר גרטנר, ב-2014 היו כ-3.9 מיליארד עצמים המחוברים לרשת, וב-2020, כלומר בעוד חמש שנים, מספרם צפוי להגיע ל-25 מיליארד.

החיבור של עצמים לרשת מאפשר שני דברים מרכזיים: הראשון הוא שליטה מרחוק. כך נוכל להפעיל את המזגן לפני שאנחנו מגיעים הביתה, לדאוג לכבות את האורות גם אחרי שיצאנו מהבית, לסגור תריסים, להפעיל תנור ועוד.

רווח נוסף ועיקרי הוא בכך שהעצמים המחוברים לרשת יהפכו את הבית, המכונית או בית העסק ליצור דיגיטלי חכם בעל מודעות עצמית. המכשירים יחושו את הסביבה וידווחו על כך לרשת.

תשכחו מכל מה שהכרתם, מהפכת "האינטרנט של הדברים"תשכחו מכל מה שהכרתם, מהפכת "האינטרנט של הדברים"

אחד היישומים הראשונים של הטכנולוגיה הוא בתחום הביטוח. כמה חברות ביטוח בארה"ב מציעות כיום פרמיות מוזלות לנהגים שמוכנים לחבר את כלי הרכב שלהם לרשת. חברת הביטוח עוקבת אחר התנהגות הנהג - היכן ומתי הוא נמצא על הכביש ועד כמה הוא שומר על החוק.

יישום מעניין נוסף הוא בתחום הבריאות. רופאים יוכלו לעקוב באופן שוטף אחר בריאותם של חולים כרוניים, גם כשהם נמצאים בביתם. מעקב שוטף יכול לצפות ואף למנוע אירועים קיצוניים כמו התקפי לב ושבץ, ולשפר מהותית את חיי החולים ותוחלת החיים. ניטור תמידי של קצב הלב, רמות הסוכר והחמצן בדם ועוד מדדים חשובים יספק לחוקרים מידע בזמן אמת על מיליוני חולים. בסיס מידע זה יכול לייעל מאוד פיתוח תרופות, ולאפשר התאמה אישית טובה יותר של התרופות לחולה.

החברות ביטוח, תשתיות כחשמל ומים וחברות המייצרות מוצרים תוכלנה לחסוך לעצמן כסף רב באמצעות המידע שתאסופנה. באמצעות חיבור המוצרים לרשת תוכלנה החברות לעקוב אחריהם גם לאחר שנמכרו, לנתח את השימושים ולצפות תקלות, או לשפר על פי נתונים שיאספו את הדור הבא של המוצרים.

בחברת מקינזי מעריכים כי תוך עשר שנים תיצור מהפכת "האינטרנט של הדברים" ערך כלכלי שווה ערך לכ-6.2 טריליון דולר.

תגיות:אינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה