חדשות בארץ

"זו פעם ראשונה שהממשלה מוכנה לוותר על הכנסות כדי להקל על מצוקת הדיור"

ח"כ אורי מקלב נאם במליאת הכנסת בעד תכניות הדיור של שר האוצר, וקרא לשר האוצר לא לשעות לעצתם של פקידי משרדו

אא

ח”כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר נאם אתמול (ב) במליאת הכנסת,  והסביר את תמיכתה של יהדות התורה בתכניות הדיור של שר האוצר: "תוכניותיו של שר האוצר שנועדו לחלץ את שוק הדיור הן מבורכות, ואני קורא לשר האוצר: תהיה קשוב לרחשי הציבור ותמשיך בכך, אל תשעה לעצתם של הפקידים במשרדך".

"זאת פעם ראשונה שהממשלה מכניסה את ידה לכיס ומוכנה לוותר על הכנסות כדי לעצור או להקל על מצוקת הדיור", אמר מקלב והוסיף, "תכניותיו של שר האוצר לחילוץ שוק הדירות הן מבורכות, ואני קורא לשר האוצר - תמשיך להיות מחובר לציבור, לחוש את כאבו ולדעת מה ניתן לסייע לו”, אמר ח"כ מקלב, “כשבונים תכנית מקיפה, יש לשים לב גם לפרטים הקטנים".

ח"כ אורי מקלב (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)ח"כ אורי מקלב (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

עוד ציין כי בכדי להוריד את מחירי הדיור יש להוזיל גם את עלויות הפיתוח. הוא התייחס גם להעלאה המידית של מס הרכישה על דירות להשקעה, ואמר כי "אנו מתנגדים לכך משום שהצעד המידי הזה סחרר את השוק וגרם כבר כעת לעליית מחירים. זה צעד חיובי, אבל היה צריך לעשותו יחד עם המהלך כולו ולא להזדרז אתו. זאת התקווה האחרונה של הציבור ונעשה הכול על מנת שהיא תעשה על הצד הטוב ביותר".

מקלב קרא בנאומו שלא להכליל את כלל המשקיעים תחת הקטגוריה של יוצרי מצוקת הדיור, שכן "יש כאלה שרוכשים דירה שנייה כהשקעה ארוכת טווח עבור ילדיהם וברור שהמטרה שלהם היא פתרון וסיוע לדיור של דור העתיד או שיש שמשקיעים את כספם עליו עמלו שנים רבות כאפיק השקעה ראוי לשנות הפנסיה. הגישה הכוללנית אל כלל ציבור המשקיעים עושה להם עוול".

תגיות:אורי מקלבדיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה