ונשמרתם

הנער שריגש את חברי הכנסת

עידן אוחנה, שהוריו נהרגו בגלל נהג שחצה צומת באור אדום ריגש את חברי הכנסת: "מישהו החליט שחשוב לו מאד להגיע הביתה עד כדי שהוא נסע באור אדום. איבדתי את הבית"

אא

עידן אוחנה (ויסלר לשעבר) בן 15 התייתם מהוריו לאחר שנהרגו בתאונת דרכים מצמררת לפני שמונה שנים. עידן היה בן שמונה כשהוריו, נינה ומנחם, מצור יגאל נהרגו בתאונה. התאונה נגרמה על ידי נהג ג'יפ תושב טייבה שחצה את הצומת באור אדום. הנהג נעצר והתברר כי לחובתו יותר מ-30 עבירות תנועה.

אתמול (ב) הופיע עידן בפני חברי הכנסת בוועדת הכלכלה שעסקה במלחמה בתאונות הדרכים וסיפר על הקושי הגדול והשיקום.

דבריו של עידן:

"חברי הכנסת ממשלה נכבדה, שמי עידן אוחנה, בעבר חברי קראו לי ויסלר, זה היה שם המשפחה שלי עד גיל 8 עד שמישהו החליט עבורי שאין לי עוד צורך בהורים. מישהו החליט להרוס לי ולאחי הקטנים את חג הפורים לעד.

במקום לחגוג את חג הפורים אני עולה עם אחי ועם דודתי ועם המשפחה שאימצה אותי לקבר של הורי.

מישהו החליט שחשוב לו מאד להגיע הביתה חשוב כל כך עד כדי שהוא נסע באור אדום.

באותה השנייה איבדתי את הבית המוכר שלי. התבגרתי. הייתי צריך להעיד במשפט נגד האיש שלקח לי את הבית, להסתכל עליו ולדעת שאני חייב להיות חזק, ילד בן 8.

עידן אוחנה עידן אוחנה

היום אני מסיים חטיבת ביניים ועולה לתיכון, הורי לא היו איתי בבר המצווה ולא ליוו אותי בטקס הסיום ולא ילוו אותי ואת אחי לעד. אני עולה אליהם לקבר ומספר להם מה איתי כדי שיסתכלו עלי מלמעלה ויהיו גאים.

אני מבקש מכם בשם הורי זכרונם לברכה. אני מרשה לכם לקחת את האסון הפרטי שלי ולהפוך אותו לנחלת הכלל. דיבורים זה לא מספיק, אני לא צריך רחמים. אני צריך ורוצה שינוי. אני צריך שתבינו שתאונות דרכים הם אחד הנושאים הבוערים ביותר היום.

כדי להילחם בזה צריך תקציבים, כדי שלא יהיו עוד ילדים שילכו לטקס הסיום בלי הורים. אני מבקש מכם שלא תשכחו אותי בישיבה הבאה שלכם. החיים, ככה למדתי שווים יותר מכסף.

יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל הודה לעידן בהתרגשות, "הדברים שאמרת יותר חזקים יותר מכל הדברים ששמענו כאן היום. אני מקווה שאנחנו נעשה את הכל שהדברים שלך לא יפלו על אזניים ערלות, ובעזרת ה' נעשה את כל מה שנדרש כדי לשנות את המצב".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה