חדשות כלכלה

"העסיקו בעלי מוגבלויות, לא כמי שעושים להם טובה"

מנכ”ל הכנסת רונן פלוט במכתב למנכ”לי משרדי הממשלה. הוא מזמין אותם להגיע לכנסת ולהתרשם משילוב בעלי המוגבלויות

אא

לפני שלוש שנים זכתה הכנסת בפרס קרן של”ם בעבור פעילותה לשילוב אנשים עם פיגור שכלי בתעסוקה. השבוע שלח מנכ”ל הכנסת רונן פלוט מכתב למנכ”לי משרדי הממשלה ובו הוא קורא להם להעסיק בעלי מוגבלויות במשרדם.

במכתבו כתב פלוט כי “הכנסת מעסיקה בשורותיה כ-20 עובדים בעלי מוגבלויות שונות. בתחילת הפרויקט הועסקו דרך עמותות, אך בשנת 2009 נקלטו בכנסת באופן ישיר ונהנים ממעמד של עובדי כנסת לכל דבר ועניין". עוד הוסיף פיילוט כי "אין ספק לגבי התפקיד החשוב שיש למקום עבודה מכובד בהשתלבותם של אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית".

פלוט הזמין את מנכ”לי המשרדים להגיע לכנסת, לראות כיצד נקלטו העובדים בעלי המוגבלויות כעובדי כנסת שווי זכויות ולאמץ את התהליך במשרדי הממשלה. "אני מזמין אותך לבוא לכנסת ולהתרשם ממקור ראשון מעבודתם המסורה, תרומתם לכנסת והתרומה שהם מקבלים מעצם העסקתם כעובדים בארגון חשוב כמו הכנסת" מציין פלוט. "בטוחני כי בסוף היום תשמח לקחת דוגמה מהכנסת בנושא שילוב והעסקה של עובדים עם מוגבלויות בשירות משרדך".

כיום מועסקים בכנסת כ-20 עובדים בעלי מוגבלויות. קבוצה זו יש כוללת כמה הלוקים באוטיזם, בתסמונת דאון וכן חמישה משוקמים של משרד הביטחון עם אחוזי נכות גבוהים. בעבר הועסקו עובדים אלה במסגרת התקשרות עם עמותות תומכות המפעילות תכניות שיקומיות, אך בשנת 2009 הוענק לעובדים אלה מעמד של עובדי כנסת לכל דבר.

עובדי הכנסת בעלי המוגבלויות מועסקים במרכזיית הכנסת, בעבודות מזכירות ביחידות השונות, בחלוקת דואר לח”כים, במחלקת הדפוס והפרסומים וכן ביחידת הסדרנים של הכנסת.

באחד המפגשים שעסק בשילוב עובדים בעלי מוגבלויות בכנסת אמר אחיה קאמרה, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, כי "הפרויקט של הכנסת מעורר השראה. עובדים בעלי מוגבלויות חייבים לעשות עבודה שלמה ואיכותית ולא להגיע לעבודה כמי ‘שעושים להם טובה’. הכנסת הגדילה לעשות בכך שהיא מעסיקה עובדים בהעסקה ישירה כעובדי כנסת ולא דרך חברות ועמותות".

כעת מקווה מנכ”ל הכנסת שפנייתו למנכ”לי משרדי הממשלה תיפול על אוזניים קשובות והם יצטרפו לפרויקט המהווה דוגמה למגזר הציבורי.

תגיות:עבודהמוגבלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה