חדשות כלכלה

גם חסרי ניסיון יכולים למצוא עבודה

למרות ההסתערות על מוסדות אקדמיים, סיום תואר באוניברסיטה או במכללה לא בהכרח מבטיח מציאת עבודה הולמת. איך בוגרי תואר טריים ובעלי יוזמה יכולים לבדל את עצמם ממועמדים דומים ולייצר לעצמם ניסיון בדרך למשרה הנכספת?

אא

יואב מלמד, מייסד ומנהל קבוצת הפייסבוק "משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון", קבוצת חיפושי העבודה הגדולה ביותר כיום ברשת המונה 68 אלף חברים, מסייע לחברי הקבוצה למצוא עבודה למרות שאין להם ניסיון. "המעסיקים שמחפשים אצלנו עושים את זה מתוך אידאולוגיה של לעזור לחסרי הניסיון וגם מתוך הידיעה שהוא יכול למצוא בקבוצה אנשים בלי אגו, שייתנו שעות נוספות, ישמחו על ההזדמנות הראשונה שניתנת להם ויגיעו לעבודה עם מוטיבציית שיא", מסביר מלמד את האג'נדה שלו.

"בעולם של היום, שבו על כל משרה לחסרי ניסיון מתמודדים הרבה מועמדים, החוכמה היא לדעת לבדל את עצמך ולתת לעצמך יתרון יחסי", מסביר מלמד ומציע מספר הצעות לבידול עצמי.

התנדבות – "מי שסיים, למשל, לימודי תכנות יכול להתנדב באיזו עמותה של ילדים מוגבלים שצריכה אתר לגיוס תרומות. אפשר לפנות לעמותה, להגיד 'סיימתי מדעי המחשב ואני מוכן לתרום לכם 100-200 שעות בשלושה חודשים'. זה מצב של 'Win Win' - הוא מרוויח את ההזדמנות לעשות משהו שיעיד גם על האישיות שלו והאכפתיות שלו וגם יקנה לו התנסות, סטאז' שאין באוניברסיטה. מעסיקים מסתכלים על זה בעין מאוד יפה", דברי מלמד.

בניית תיק עבודות – מלמד מציע לבנות אתרים או להקים קבוצות מדיה חברתית כמו זו שמלמד בעצמו הקים ומקדיש לניהולה בהתנדבות מספר שעות ביום. "מעסיקים, בעיקר בהיי-טק, אוהבים לראות תיק עבודות שמראה מה המועמד עשה תכלס ולא רק מה למד. אם מגיע מישהו וכבר בקורות החיים שלו יש קישורים לאתרים שהוא בנה, זה נותן לו יתרון משמעותי".

לימוד עצמאי והתמחות ספציפית - "יש שפע של סרטוני הדרכה ביו טיוב, אתרים לימודים, קבוצות לימוד שאפשר להשתתף בהן בחינם או בתשלום. את הלימודים האלה פחות אפשר להציג בקורות החיים, אבל זה עשוי לעזור בראיון: אם מספרים על זה למעסיק, הוא יגלה בזה עניין ויציג למועמדים שאלות. ואם יודעים איך מתמודדים עם אתגר מסוים, זה מאוד מרשים. אוטודידקטיות היא תכונה שמעסיקים מעריכים ומחפשים, כי זמן זה משאב יקר. אם עובדים יודעים להכשיר את עצמם זה חוסך הרבה למעסיק".

תגיות:עבודהכסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה