מעניין

המזגן מקרטע? לפני שמשלמים לטכנאי, בואו לנסות כמה עצות

קבלו את המדריך המקוצר לתקלות במזגן ותיקונן, רגע לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע כדי שיתקן את המזגן, כדאי לבדוק קודם שלא מדובר בכפתור שקפץ, בפילטרים מלוכלכים שתוכלו לנקות בעצמכם, או בצינור ניקוז מים סתום, שאותו תוכלו לנקות בקלות. ביתר המקרים, כנראה שתיאלצו להזמין בעל מקצוע. מהן התקלות הנפוצות במזגנים ומה הפתרון.

1. פילטר סתום שמונע פעילות תקינה של המזגן

לעיתים ישנה זריקת אוויר חלשה מהמזגן, פעמים רבות מדובר פשוט במצב של פילטר סתום. לעיתים מגיע טכנאי מזגנים וכל מה שהוא עושה זה לנקות תחת מים זורמים את הפילטר...

2. ריח רע מהמזגן

הסיבה העיקרית לריח רע מהמזגן היא הצטברות של מים על הסוללה הפנימית, שבשילוב עם לכלוך ואבק הופכים לעובש. "התקלה מתרחשת במצב שבו לא משתמשים במזגן כמה ימים, ואז מצטברים המים על הסוללה.

לכן, אם משתמשים במזגן אחרי הפסקה של כשבוע, מומלץ להפעיל את המזגן על מצב של ייבוש למשך חמש דקות (ציור של טיפה על השלט) ולייבש את הסוללה. רק לאחר מכן להעביר למצב קירור רגיל.

בנוסף, כשמפעילים את המזגן על מצב קירור ועל 26 מעלות, המזגן עובד עם הרבה יותר השהיות, מה שמגביר את התופעה. בנוסף, מבחינת תחזוקה מומלץ אחת לשנתיים לבצע ניקיון עמוק למזגן, כדי למנוע ריחות לא נעימים ולנקות בצורה יסודית את החיידקים שהצטברו.

3. לעתים אין שום תקלה - פשוט קפץ הכפתור

לעיתים מגיע טכנאי וץפקידו קל ביותר: להרים את הכפתור וללכת. רק חבל שהוא גובה על כך דמי ביקור... כדאי לבדוק לפני שקוראים לבעל המקצוע שלא מדובר פשוט בהרמת כפתור שנופל עקב נפילת מתח.

4. טפטוף מים מהמזגן

אחת הסיבה לטפטוף מים מהמזגן אל תוך הבית היא שצינור ניקוז המים סתום. במקרה כזה ניתן לפתור את הבעיה באופן עצמאי תוך נשיפה לתוך הצינור. במקרים קשים נדרש ניקיון עמוק למזגן. לא מומלץ להחדיר ענף אל תוך הצינור כי הוא עלול להישבר בפנים.

5. מחסור בגז

בריחה של כ-10% גז בשנה היא תקינה וטבעית. מעבר לכך, מדובר בתקלה. לרוב, ירידה ברמת הקירור או קיפאון בצנרת מעיד על מחסור בגז. זה יכול להיגרם כתוצאה מהתקנה לא טובה, כך שהגז בורח מאחד הצינורות שלא מחוברים היטב. בעל המקצוע מגיע עם שעוני מדידת לחצים ובודק עד כמה חמורה הבעיה. במקרה של צורך רק במילוי גז עקב בריחה טבעית שלו מדובר בתיקון סביר וזול יחסית.

6. בעיה בקבל מדחס או בקבל מאוורר

תפקידו של קבל המדחס הוא מתן הנעה ראשונית למדחס. הקבל אוגר אנרגיה ופורק אותה בהתנעה ראשונית, עבור המדחס. אם הקבל לא עובד המדחס לא נדלק. זו בעיה נפוצה, והתיקון לא יקר במיוחד. יש להחליף את הקבל ולעיתים להוסיף קבל עזר.

תקלה נוספת קשורה לקבל של המאוורר. במזגן יש שני מאווררים, אחד ביחידה החיצונית ואחד ביחידה הפנימית. ברגע שאחד מהקבלים לא עובד, המאווררים לא מתפקדים.

7. מתי לא משתלם לתקן מזגן ועדיף לקנות חדש

ישנם מזגנים שבהם התיקון לא משתלם כי הוא עולה יותר ממזגן חדש. במזגני אינוורטר קטנים, עדיף להחליף את המזגן מאשר לתקן אותו, לגבי כל תקלה שקשורה למערכת הפיקוד.

לגבי יתר המזגנים, מזגן בן מעל 10 שנים לא משתלם לתקן, ברגע שהתיקון הוא מעל 700 שקל. אם המדחס התקלקל, החלפתו משתלמת במזגן רק אם מדובר במזגן של מעל 2 וחצי כוח סוס.

8. ואם הבעיה היא בשלט

אם השלט כבר ישן, ועבר זמנו, חכו רגע לפני שאתם קוראים לבעל מקצוע. שלט אוניברסלי יעלה כ-100 שקל, בעוד שקריאת שירות לבעל מקצוע תעלה יותר.

ושאלת השאלות - כמה זה יעלה?

לפי מחירון 'המקצוענים', ביקור טכנאי מזגנים יעלה 250-180 שקל, מילוי גז יעלה 550-250 בהתאם לסוג הגז הנדרש למילוי. תיקון דליפת גז ומילוי גז בנוסף, יעלו 550-850 שקל. החלפת כבל תעלה 400-300 שקל, תיקון נזילת מים יעלה 350-250 שקל. פתיחת סתימה בצינור הניקוז תעלה 350-250 שקל.

תגיות:חסכוןמזגןכסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה