חדשות בעולם

הכירו את המקום בו אסור לעשן, לצפור ולהתווכח על פוליטיקה

כפר עיראקי אסר על ויכוחים פוליטיים ודתיים – מסיבות בריאותיות. בכפר אסורים גם עישון, צפירה ברכב וכריתת עצים

אא

ברוכים הבאים לאלבוהנדי, כפר עיראקי קטן ושליו על גדות נהר פרת. שלט בכניסה לכפר מורה על כללי המקום: ויכוחים פוליטיים או דתיים אסורים. אין לעשן, לצפור ברכב או לכרות עצים. 

חוקים אלו, לדברי התושבים, נועדו להגן על בריאות המתגוררים ועל האחדות בזמן מלחמה. "כולם מושפעים ממה שקורה במדינה", אמר חסון (44) אשר קידם את קבלת החוקים. "אנו מכירים את המצב בעיראק. המלחמה, הפוליטיקה – מה התועלת בדיבור עליהן? אם נשב פה וננסה לדחוף קדימה רעיונות, ייווצר מתח".

השלט בכניסה לכפר בעיראק השלט בכניסה לכפר בעיראק

למרות שהחוקים האוסרים ויכוחים פוליטיים ודתיים נכנסו לתוקף לפני כמה חודשים בלבד, העישון נחשב לא מקובל כבר זמן רב.

לשם ציון "יום איכות הסביבה" התקיים מוקדם יותר השנה אירוע רכיבה לאורך כעשרים קילומטרים. הכפריים אף החלו לגדל דבורים מתחת לעצי הדקל בעיירה, והחלו לתכנן ספרייה ניידת.

עוד מחוקי הכפר: על ילדים נאסר לצרוך משקאות מוגזים. במכולת הכפרית לא ניתן לראות חפיסת סיגריות אחת, אף שפחיות משקה מוגז מציצות מבעד למדפים. לדברי חסון, הייתה התנגדות מועטה בלבד לחוקים החדשים. "היו כמה קולות קטנים שהתנגדו לכך, אבל לא הקשבנו להם".

התושבים אומרים כי מפרי החוק אינם נענשים, אבל מעודדים אותם לשנות את דרכיהם. אם לבסוף יהיו מקומיים שלא יצייתו לכללים, הם עשויים להחליט אם מקומם הוא כאן. "בתחילה ננהג בהם בעדינות, אבל הם צריכים לנסות להפסיק, כי אחרת לא יוכלו לחיות כאן. מרביתנו שונאים עישון וכן גם ויכוחים פוליטיים, ולכן כך זה צריך להיות".

תגיות:כפרחוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה