חדשות בעולם

האישה שכבר שלוש שנים לא עצמה עין

ניתוח עפעפיים רשלני הותיר את דון נייט עם סבל, דלקות, אבצס, סכנת עיוורון ואי יכולת לעצום את העיניים

אא

רשלנות רפואית עם נזק בלתי הפיך: דון נייט, אימא לשניים בת 47 מבריטניה, עברה ניתוח קוסמטי כושל בשנת 2012, ומאז אינה מסוגלת לעצום את עיניה, אף לא לרגע. המשמעות: כאבים עזים, דלקות, אבצס וסכנת עיוורון.

נייט רכשה חבילת טיפול קוסמטי ממרפאה כירורגית בעלות של 3,500 פאונד. אותה חבילה כללה ניתוח להרמת עפעפיים. אלא שהניתוח היה כושל, והותיר אותה ללא יכולת לעצום את עיניה.

"הרגשתי שמשהו לא תקין קורה לאחר הניתוח" היא מספרת, "לא יכולתי להירדם בלילות, עד שבתי ניגשה אליי אחרי כמה ימים באחד הבקרים, ונבהלה לראות שאני ישנה עם עיניים פקוחות".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

דון נבדקה על ידי מספר רופאים לאחר הניתוח, כולם הסכימו כי הניתוח נעשה בצורה רשלנית. כיום נאלצת דון להשתמש בטיפות תחליפי דמעות כל שעה כדי להפחית מהכאבים העזים של עיניה היבשות והפקוחות לרווחה. לעין שמאל כבר נגרם נזק נרחב, והיא מכסה אותה בפלסטר דביק מיוחד. בעין ימין היא סובלת מאבצס בשל חוסר היכולת למצמץ. בזמן שהיא ישנה, היא מורחת משחות על שתי העיניים המדביקות את העפעפיים, והיא פוקחת אותן שוב רק לאחר שטיפת משחת הדבק בבוקר.

פרקליטיה של דון הגישו תלונה במשרד הבריאות ועובדים על הגשת תביעה נגד המרפאה ונגד המנתח. בית החולים מצידו הבטיח לכסות את עלות ניתוחי התיקון שהיא תיאלץ לעבור.

בבריטניה ניתוח הרמת עפעפיים הוא אחד הנפוצים ביותר, ומידי שנה עוברים אותו על פי ההערכות כ-45 אלף איש. המקרה של דון אינו יחודי: בחודש שעבר הושעה מעבודתו מנתח איטלקי אחר בשם ד"ר מרקו מוראצי, לאחר שהותיר מנותחת בת 69 מצולקת.

לאור המקרים, החליט משרד הבריאות הבריטי לצאת ברגולציה בתחום הניתוחים הפלסטיים הפרוצים בממלכה המאוחדת, ויוציא בקרוב הנחיות מפורטות שיקבעו, בין היתר, אילו מוסדות יהיו רשאים לבצע ניתוחים קוסמטיים.

תגיות:ניתוחעיניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה