ספרים

21 ילדים, 10 ספרים, סופרת אחת

הסופרת רות רפפורט מספרת על סדרת '21 בבית אחד' שלה, אחת הסדרות הפופולאריות לילדים בציבור החרדי, שגורמת אפילו לילדים ממשפחות ברוכות להרגיש שהמשפחה שלהם די קטנה

אא

מכירים את המשפחה עם עשרים ואחת הילדים? המשפחה שכבי היא ביתה הבכורה וציבי הקטנה – בת הזקונים? אם אינכם מכירים, שאלו נא כל ילד חרדי שכבר רכש את מיומנות הקריאה: כמעט תמיד הוא יוכל להסביר לכם שמדובר במשפחה מ:'21 בבית אחד'. 

'21 בבית אחד' היא אחד מסדרות הספרים הפופולאריות ביותר במגזר החרדי, שנכתבה על ידי אחת הסופרות הפוריות ביותר במגזר: רות רפפורט. "הוצאתי כשלושים ספרים המיועדים לקהל רחב של מבוגרים וילדים, אבל אין ספק שילדים טוענים תמיד שעשרים ואחד בבית אחד הוא הסדרה הכי מוצלחת שלי. הם אוהבים את הספרים באופן בלתי רגיל". על העובדה הזו יכול להעיד כל הורה שהילד שלו הביא הביתה ספר חדש וסיפר לו בעיניים נוצצות על: 'המשפחה הענקית היא, שיש להם מלא ילדים'.

 

הכרת פעם משפחה כה גדולה?

"לא היכרתי. לי עצמי יש שבעה אחים ואחיות, לא משהו שמתקרב לסדר הגודל הזה. מאיפה בא לי הרעיון? מהמקום ממנו מגיעים כל הרעיון: מהדמיון העשיר שחנן אותי הבורא. אחרי שעלה בי הרעיון, חיפשתי כמה בנות למשפחות ברוכות, ודיברתי עם מישהי שנישאה לבן משפחה עם עשרים ילדים, ועם בת למשפחה עם 17 ילדים בלי עין הרע".

בהתחלה תוכנן רק ספר אחד, לא סדרה. "התחלתי בהיסוס – עם ספר אחד. אפילו לא כתבתי עליו 'חלק ראשון' כי לא ידעתי אם אמשיך... אבל התגובות היו כל כך אוהדות, שפשוט לא יכולתי להפסיק. הספרים מתורגמים לאנגלית ומתקבלים בהתלהבות גדולה גם מעבר לים. אני ממש לא מסוגלת להפסיק ולהיפרד מהמשפחה המקסימה הזו. כמה פעמים עלה על דעתי לסיים, אבל הרעיונות לא נתנו לי מנוח, ושוב מצאתי עצמי פותחת את המחשב וכותבת: 'עשרים ואחד בבית אחד חלק עשירי'..."

הפידבקים הנלהבים ביותר, אולי, מגיעים מילדים למשפחות גדולות. "הם נהנים מאוד לקרוא על משפחה גדולה באמת. איך אמרה לי אם לשישה-עשר ילדים? "הילדים שלי אומרים שבכל הספרים מספרים על שבעה ושמונה ילדים, מקסימום עשרה. סוף סוף יש משפחה שדומה לנו..."

 

תשעת הספרים בסדרה שיצאו עד כה לאור (העשירי יצא בקרוב) מתארים את הרפתקאות המשפחה בשלל סיטואציות. החוט המחבר בין כל הספרים הוא ההומור השופע. "אני תמיד נדהמת מחדש עד כמה ילדים אוהבים הומור", אומרת רפפורט. "מהניסיון שלי, זה הדבר שהם הכי אוהבים: יותר ממתח, הרפתקאות וסיבוכים למיניהם. הספרים בסדרה מלאים בדיחות ותיאורי תעלולים עליזים של ילדי המשפחה – וזה מה שכובש את לב הקוראים. איזה ילד לא אוהב לצחוק?!"

לרפפורט אין מתכון להצלחת ספרים לילדים – מלבד התובנה האמורה על הומור. היא עצמה סופרת שהתאמנה בלי סוף בכתיבה: "את הקריירה שלי כסופרת התחלתי בגיל 14...מאז ועד היום אני כותבת ללא הפוגה, שעות ארוכות בכל יום. אז הייתי חוזרת מהסמינר ומסתערת על העט והדפים, וכיום אני יושבת בוקר-בוקר ובדרך כלל גם ערב-ערב, וכותבת. הכתיבה היא הדלק שלי, המנוע וגם הסירה... אני פשוט אוהבת מאוד לכתוב".

יש לך סיפור מעניין שקשור לסדרת '21 בבית אחד'?

"סיפור? כל שנה אני משועשעת לראות ילדות שמתחפשות לספר. חלקן אפילו מתקשרות אלי קודם, לבקש רשות...פורים אחד פגשתי ילדה עם תחפושת מוצלחת במיוחד של '21 בבית אחד' והחמאתי לה על התחפושת. היא נעצה בי מבט תמה – ואז גיליתי לה שאני הסופרת".

תגיות:ספרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה