חינוך ילדים

טיפ קטן לחופש הגדול

אחד הטיפים לשרוד את החופש הגדול הוא לנהל סדר יום מסודר אך גמיש לימות החופשה הגדולה

אא

החופש הגדול מגיע והוא גורם לעליית מפלס הלחץ בקרב הורים רבים. הילדים משתעממים,  דורשים תשומת לב רבה, זמן וסבלנות של ההורים.

הנה כמה טיפים לעזרה:

1.מערכת שעות לחופש הגדול – כדאי לבנות עם הילדים מערכת שעות לחופש הגדול. חשוב לכלול פעילויות שהילדים אוהבים וירצו לבצע. הגיוון חשוב.

2.גמישות - בחופש חשוב להתגמש עם המערכת בהתאם לצרכים המשתנים, ולתת גם זמן חופשי למנוחה.

3.התייחסות ל"זמנים ריקים" – כדאי להכין מראש רשימה של פעילויות מעניינות, מתוכם יוכלו הילדים לשלוף פעילות בזמנים ה"ריקים". כדאי להכין מראש חומרים ליצירה חופשית.

4. רשימה של חוקי הבית בחופש – כדאי להכין עם הילדים רשימה של חוקי בית בחופש הגדול ולתלות אותה במקום מרכזי. חלק מהחוקים יתייחסו אל ניהול עצמי וניהול הבית וייכללו גם הם במערכת השעות. דוגמאות לכך הן למשל: סידור המיטה בבוקר, צחצוח שיניים, ארוחת בוקר, פינוי מהשולחן וכו'. כך יימנעו לפחות חלק מהחיכוכים, ומההורים ירד חלק מהעול .

5. פעילות גופנית – יש לשלב במהלך היום זמנים בהם יוכלו הילדים להיות פעילים. כך ירד מפלס ההשתוללות בזמנים לא נוחים.

6. בילוי משפחתי בערב– הליכה משותפת בפארק, ארוחת ערב משותפת, הסתכלות בתמונות משפחתיות ועוד. פעילויות אלו מנעימות את הזמן ואת האווירה.

7. שעת שינה – יש להקפיד כי על שעות שינה מספיקות לילדים. ניתן להגביל את הילדים לבילוי שקט בחדרם אחרי שעה מסוימת, על מנת לאפשר להורים ערב שקט.

8. מילוי מצברים להורים – חובה להורים לצאת מידי פעם לבדם על מנת למלא מצברים. הילדים יכולים להישאר מדי פעם גם עם בייביסיטר.

תגיות:החופש הגדולילדיםפעילות גופניתבילוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה