חדשות בארץ

כך ניפח חמאס את מספר ההרוגים בצוק איתן

עם השקר: חמאס וארגונים נוספים הפועלים ברצועת עזה השתמשו בשיטות רבות ומתוחכמות כדי לנפח את מספר האזרחים ההרוגים בקיץ האחרון

אא

מחקר של "המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה" קובע כי חמאס וארגונים נוספים הפועלים ברצועה, השתמשו בשיטות רבות ומתוחכמות כדי לנפח את מספר האזרחים ההרוגים בקיץ האחרון.

המחקר מצא כי מרבית ארגוני זכויות האדם מסתמכים על נתוני משרד הבריאות של חמאס, מקור בעייתי ולא אובייקטיבי לכשעצמו. אולם גם מנתונים "רשמיים" אלו עולות תהיות רבות.

הפלסטינים דיווחו על כ-2,100 הרוגים, מתוכם 72%-84% אזרחים, אלא ממחקר שערך החוקר לני בן דוד עולה כי 34% מההרוגים היו גברים בגילאי 20-29, המאפיינים גילאים של לוחמים. שיעורם באוכלוסייה הכללית של גברים בגיל זה הוא תשעה אחוזים בלבד.

התפלגות גילאים חריגה נרשמה גם בקרב בני 15-19 וכן 30-39, שחלק גדול מהם, בסבירות גבוהה, היו גם כן לוחמים. ההתפלגות המגדרית של הרוגי "צוק איתן" הפלסטינים חשודה גם היא. אם אכן, כפי שטוענת ועדת שאבאס, ישראל הייתה מפציצה מטרות אזרחיות ללא הבחנה, אזי שיעור הנשים והגברים בקרב ההרוגים היה אמור להיות דומה. אולם בפועל, 66% מהנפגעים במבצע היו גברים, 14% נשים, 16% ילדים ו-4% קשישים.

בנוסף, נחשפו מקרים רבים בהם לוחמים הרוגים נרשמו על ידי משרד הבריאות העזתי וארגוני זכויות אדם כאזרחים. כך, לדוגמה, עייד ראדי אבו-ראידה, מחבל של הג'יהאד האסלאמי, נרשם על ידיהם כאזרח. עבדאללה מורטאג'ה, מחבל של חמאס, תואר כ"עיתונאי" על ידי UNESCO.

חמאס אף הגדיל לעשות ורשם כקורבנות צה"ל את אותם אזרחים פלסטינים שהוא עצמו הוציא להורג. במהלך המבצע, לפחות עשרים עזתים הואשמו כמרגלים לטובת ישראל. בקבוצה זו נמנו גם שתי נשים. חמאס לא שחרר את שמות ההרוגים, אך שמותיהם הופיעו ברשימות הנפגעים האזרחיים שבהם הואשמה ישראל.

הרוגים נוספים שיוחסו לתקיפות צה"ל היו פלסטינים שנהרגו כתוצאה מפגיעת טילים של חמאס, כמו, לדוגמה, שמונה ילדים ושני מבוגרים שנהרגו מפגיעת טיל של חמאס בגן ילדים במחוז שאטי, ב-28 ביולי. במהלך המבצע, שנמשך חמישים ימים, מתו עזתים רבים מוות טבעי, מיתות שהצטרפו למניין הרוגי המבצע. 

תגיות:חמאסרצועת עזההרוגיםצהל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה