חדשות בארץ

"שדה תעופה חליפי לנתב"ג - על אי שייבנה על הים"

משרד התחבורה יבחן הקמת שדה תעופה בינלאומי חדש חליפי לנתב"ג על אי חדש בים. את הדברים אמר שר התחבורה בחנוכת מגדל פיקוח בנתב"ג

אא

השבוע נחנך מגדל פיקוח חדש בנתב"ג. בטקס קביעת המזוזה, אמר שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ כי "המגדל הזה הוא מגדל חדיש שנבנה בסטנדרטים הבין לאומייים המחמירים והגבוהים ביותר והוא בעל תרומה רבה לפיתוח התעופה האזרחית במדינת ישראל. הוא מהווה המשך ישיר לשדרוג המסלולים ולהטמעת האמצעים החדישים. כמו תמיד, גם המגדל הזה בנוי בסופו של דבר על הפקחים עצמם ועל איכותם. מדינת ישראל מצטיינת בפקחים מהשורה הראשונה".

מדובר במגדל פיקוח חדש שהושקעו בו כ-100 מיליון שקל והוא מתנשא לגובה רב של כמאה מטרים ונחשב לאחד מהגבוהים בעולם. השימוש בו ישפר את רמת בטיחות הטיסה בנתב"ג והוא ישתלב בהשלמת פרויקט המסלולים שהושקעו בו כ-3 מיליארד שקל.

הדמיה של שדה התעופה הימי לחופי ראשל"צ (צילום: גודוביץ' אדריכלים)הדמיה של שדה התעופה הימי לחופי ראשל"צ (צילום: גודוביץ' אדריכלים)

בטקס החניכה אמר השר כץ כי "נמשיך לפתח את המדינה, נמשיך לפתח את התעופה. אני מקווה שנוכל לחנוך בקרוב מגדל דומה גם בשדה התעופה 'רמון' בתמנע, שנמצא בשלבים מתקדמים. בעתיד הרחוק יותר אני מתכוון להקים צוות בשיתוף הגורמים המקצועיים שיבחן את הסוגיה של הקמת אי בים עם שדה תעופה וכך נרחיב את הפעילות התעופתית בישראל".

מרשות שדות נמסר כי "בתחום הבטיחות פועלת רשות שדות התעופה בהתאם לתקנות בינלאומיות מתקדמות ומובילות. רשות שדות התעופה השקיעה בשנים האחרונות  כ- 3.7 מיליארד שקל לביצוע מגה פרויקטים לאומיים בתחום הבטיחות, ביניהם: יישום כל דו"חות מומחי התעופה, מערך מסלולים חדש בהשקעה של כמיליארד שקל, סימולטור סוכה מהמתקדמים בעולם לפיקוח טיסה, סימולטור מכ"מ; מערכת תיאום מידע מבצעי , מערכת שליטה ובקרה על התנועה הקרקעית ומערכת לגילוי וזיהוי עצמים זרים.

מלבד השר כ"ץ, לקחו חלק באירוע מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות ומנהל רשות התעופה האזרחית יואל פלדשו.

תגיות:נתב"ג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה