חדשות בעולם

האם ישראל מרגלת אחר איראן באמצעות וירוסי מחשבים?

תוכנה זדונית בשם 'דוקו 2.0' התגלתה במערכות מחשבים של שלושה מלונות יוקרה באירופה, בהם התארחו חברי המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין

אא

ה'וול סטריט ז'ורנל' דיווח אתמול (ד') כי ישראל שתלה וירוס מחשבים זדוני לאיסוף מידע בשם 'דוקו 2.0′, לפחות בשלושה מלונות באירופה בהם התארחו חברי המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין עם שש המעצמות בשנת 2014.

בשנת 2014 אירעה פריצה לשירותי הסייבר של חברת אבטחת המחשבים הבינלאומית 'קספרסקי'. לאחר המתקפה בדקה החברה מיליוני מחשבים שהיו חשופים לפגיעה וגילתה כי בין המותקפים היו רשתות המחשבים של מספר מלונות. בדיקה מעמיקה יותר הביאה למסקנה כי בכל אותם המלונות התארחו חברי המשלחת האיראנית.

שיחות הגרעין (צילום: מחלקת המדינה האמריקאית)שיחות הגרעין (צילום: מחלקת המדינה האמריקאית)

לחוקרי 'קספרסקי’ מידע מועט מאוד לגבי האופן בו נעשה שימוש בווירוס הריגול וסוג המידע שנאסף בעזרתו. בחברה משערים כי בעזרת התוכנה יכולים מפעיליה להאזין לשיחות או לגנוב מידע מקבצים שעברו דרך מערכות בתי המלון וביניהם מחשבים, טלפונים, מעליות ומערכות התרעה, תוך אפשרות להפעילם או לכבותם כדי לאסוף את המידע הנחוץ.

ה'וול סטריט ז'ורנל' מצטט "גורמי מודיעין אמריקניים בהווה ובעבר ומומחים לאבטחת מידע”, אשר "מאמינים שהמקור לפלטפורמה הזדונית דוקו 2.0 נוצר בישראל כחלק ממערך איסוף מידע רגיש".

גם לפני כחודשיים וחצי פורסמו בעיתון טענות של גורמי ממשל בארצות הברית, לפיהן ישראל הפעילה מערך ריגול כדי לקבל מידע על המתרחש מאחורי הדלתיים הסגורות של שיחות הגרעין בין אירן לשש המעצמות.

על פי הפרסום – שהוכחש נמרצות על ידי בכירי המערכת המדינית בישראל ובהם שר הביטחון משה יעלון – זמן קצר לאחר תחילת השיחות, גילה הביון האמריקני כי ישראל מצותתת לנאמר בתוך חדרי הדיונים, ומנסה להשיג פרטים נוספים מתחקורים חשאיים שנערכו בארצות הברית ומידע אודות דיפלומטים ואנשי קשר באירופה המעורבים במגעים עם איראן.

ההסכם הסופי בין איראן לשש המעצמות אמור להיחתם בתוך שלושה שבועות, לאחר שהסכם מסגרת כבר נחתם בסוף מרץ.

תגיות:ישראלאיראןריגולארה"בגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה