חדשות בעולם

פיתוח יפני ימנע מנהגים שיכורים לעלות על הכביש

מערכת ניסיונית חדשה שתותקן במכוניות ביפן תמנע מנהגים שיכורים להתניע את הרכב ובכך צפויה להציל חיים

אא

נהיגה בשכרות היא תופעה מסכנת חיים, אשר למרבה הכאב היא נפוצה ומצערת. אמנם לפעמים מצליחה המשטרה לתפוס נהג שיכור לפני שהוא גורם נזק לעצמו או לאחרים, אך היא אינה יכולה למנוע מנהג שיכור להיכנס לרכב ולהתניע. כאן המערכת  DADSS נכנסת לתמונה ולמנוע אסונות.

DADSS היא מערכת חדשה שנועדה לזהות מתי הנהג צרך אלכוהול מעל הכמות המותרת על פי החוק. במקרה והמערכת מזהה כי הנהג אכן שיכור, היא לא תאפשר לו להתניע את הרכב. מדובר במערכת בלתי פולשנית, שעובדת ברקע באופן פאסיבי. היא דוגמת את הבל הפה של הנהג לפני התנעת הרכב וכך מודדת את רמת האלכוהול שבדמו.

אב הטיפוס הראשון של DADSS פותח על ידי NHTSA, שמשמשת כרשות לתעבורה בין עירונית בארצות הברית. העבודה על המערכת החלה עוד בשנת 2008 ואב הטיפוס הוצג מול מאות מחברי הארגון "אימהות נגד נהיגה בשכרות" במטה של הרשות.

"יש עוד עבודה רבה לפנינו", אמר ראש הרשות. "ל- DADSS פוטנציאל אדיר למניעת נהיגה בשכרות אצל אוכלוסיות מסוימות כמו בני נוער. כשהמערכת תהיה זמינה היא תהווה כלי עוצמתי במאבק נגד נהיגה בשכרות שמובילה למוות".

התכנון כרגע הוא להתקין את המערכת בכלי רכב ממשלתיים בלבד לתקופת ניסוי לפני שהיא תושק לציבור הרחב, בתקווה שהצלחה בסביבה יחסית מבוקרת תעודד הורים להתקין אותה בכלי הרכב שלהם.

על פי נתוני האתר "אור ירוק" לבטיחות בדרכים, במהלך שנת 2014 נתפסו מעל 1,300 נהגים שיכורים בתחומי העיר תל אביב בלבד. במשך השנה נרשמו 8,378 דוחות בגין נהיגה בשכרות ו/או תחת השפעת סמים בתחום עירוני.

מדובר בטכנולוגיה חשובה מאוד, שעשויה למנוע פגיעה בחיי אדם.

תגיות:יפןשיכורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה