חדשות בעולם

דגל פלסטין – בין החידושים ב-iOS 9

גרסת מערכת ההפעלה הבאה של iOS כוללת דגל נוסף במקלדת האמוג׳י – דגל פלסטין. האם מדובר בנקיטת עמדה?

אא

בין החידושים שנוספו למערכת ההפעלה החדשה של אפל, נוסף עדכון קל למקלדת האמוג׳י המובנת במכשירי האייפון, האייפד והאייפוד טאצ׳. אפל רעננה קלות את תמונות הדגלים במקלדת האמוג׳י ולהם נוסף גם דגל פלסטין.

בנובמבר 2012 הכירה העצרת הכללית של האו״ם בפלסטין כמדינה משקיפה שאינה חברה בארגון. למעלה מ-100 מדינות מכירות בצורה כזו או אחרת ברשות הפלסטינית כישות מדינית וחלקן מקיימות עמה יחסים דיפלומטיים. נכון להיום, ארצות הברית והאיחוד האירופי אינם מכירים במדינה פלסטינית, אך לפני מספר חודשים, באוקטובר 2014, הכריז ראש ממשלת שבדיה כי מדינתו תכיר במדינה פלסטינית. באותה תקופה הצביע גם הפרלמנט הבריטי בעד הכרה במדינה פלסטינית.

עם זאת פוליטיקה לחוד והתנהלות עסקית לחוד. אמנם המגרש המדיני תוסס בכל הנוגע לשיח סביב הכרה או אי הכרה במדינה פלסטינית, לעומתו, חברות רבות השתדלו עד עתה להימנע מלנקוט צד ברור בעניין.

בספטמבר 2012 כחלק מעדכון מערכת ההפעלה של אפל, iOS 6  לא הציגה מערכת ההפעלה החדשה את ירושלים כבירת ישראל. בזמן שעיר הבירה של כל מדינה הופיעה לצד שמה של המדינה, ירושלים הושמטה והגילוי יצר סערה לא קטנה. אפל לבסוף חזרה בה מהחלטתה, אך מהלך זה לווה בלחץ של דיפלומטיים ישראלים מאחורי הקלעים.

מקרה דומה שזכה אף הוא לכותרות אירע ב-2013. אז שינתה גוגל את הגדרת מנוע החיפוש שלה לכך ש״השטחים הפלסטינים״ נקראו ״פלסטין״. על אף שמדובר בשינוי פעוט יחסית, החברה קיבלה פניות נזעמות על כך שהיא נוקטת עמדה פוליטית. בתגובה השיבה גוגל כי היא מתייעצת עם לא מעט גורמים מקצועיים לפני שעורכת שינויים שכאלו ומתייחסת להחלטות בינלאומיות שנתקבלו.

גרסת המפתחים של iOS 9 שוחררה ביום שני האחרון ועד הגרסה הרשמית שתושק באופן רשמי לקהל הרחב צפויה אפל לשחרר לפחות 7 גרסאות בטא נוספות שכל אחת מהן תכלול שינויים נוספים.

תגיות:פלסטיניםאפל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה