חדשות בארץ

מדוע ביקש ראש הסגל את שמות הסטודנטים הישראלים?

ה-BDS ממשיך בניסיונות החרם גם בברזיל: בכיר באוניברסיטת סנטה מריה דרש את שמות הישראלים

אא

האנטישמיות מכה גם בברזיל: ראש הסגל האקדמי ללימודי תואר שני באוניברסיטת "סנטה מריה" שלח בשבוע האחרון בברזיל מכתב רשמי ובו ביקש מראשי המחלקות את שמות התלמידים והמורים הישראלים הלומדים באוניברסיטה.

במכתב מציין ראש הסגל מדוע הוא מעניין ברשימה המדוברת: "דרישה זו משקפת את בקשתם של נציגי הוועדה לסולידריות עם העם הפלסטיני".

בקמפוס העריכו, על בסיס התנהלותו של ראש הסגל בעבר, כי הוא מנסה להוקיע את התלמידים הישראלים, במסגרת הניסיונות להטיל חרם אקדמי על ישראל וישראלים הלומדים בחו"ל.

ברזיל (צילום: גילי יערי / פלאש 90)ברזיל (צילום: גילי יערי / פלאש 90)

עם חשיפת המכתב, שגרם לתלונות של ארגונים יהודיים במדינה, הודיעה התביעה בברזיל כי תפתח בחקירה נגד ראש הסגל האקדמי באוניברסיטה בחשד ל"אפליה על בסיס צבע, גזע, מוצא אתני, דת או לאום".

ממשרד החוץ בירושלים נמסר כי "מדובר באירוע חמור ביותר. השגרירות בברזיל, הקונסוליה הישראלית בסאו פאולו יחד עם הקהילה היהודית, החלו לפעול מיד עם פרסום הנושא, כדי לטפל ביוזמה המכוערת והגזענית הזו. סימון אנשים והחרמתם מזכיר ימים אפלים באנושות. אנו מקווים כי האקדמיה הברזילאית תתעשת ותצא נגד יוזמה זו".

הקהילה היהודית בברזיל מסרה כי "פעולה זו מעלה זיכרונות קשים ביותר בקרב חברי הקהילה מתקופות אפלות בהיסטוריה. אנו נבחן את כל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להילחם בתופעות כאלו".

תגיות:סטודנטיםברזיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה