חדשות בארץ

מציעים שירותים מתמשכים? יש לקבל אישור מהלקוח

הצעת חוק שהגישו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב תמנע מצב בו לקוח משלם על שירות מתמשך בעוד הוא אינו משתמש בו בפועל

אא

חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב מיהדות התורה הגישו הצעת חוק חדשה. על פיה חברות לא תוכלנה ללקוחותיהן שירותים מתמשכים לאורך שנים והן תחויבנה לקבל את אישורו המחודש של הלקוח בכל שנה מחדש.

ההצעה נועדה למנוע מצב בו הלקוח משלם על שירות שלעיתים הוא כלל לא מודע לו והוא אינו עושה בו שימוש. במידה והלקוח לא ישיב בחיוב בתוך כחודשיים תנתק החברה את השירות ולא תמשיך לחייב את הלקוח. כמו כן תידרשנה החברות לפנות ללקוח ולקבל את אישורו להמשך השירות באם יתברר שהוא אינו משתמש בשירות יותר מחצי שנה, למרות שמדובר בפרק הזמן שבתוך השנה להתחייבות.

ח"כ משה גפני (צילום: הדס פרוש)ח"כ משה גפני (צילום: הדס פרוש)

גפני ומקלב הגישו הצעת חוק חברתית נוספת, הדורשת להסדיר את אופן משלוח דרישות תשלום החוב בעניינים שנמצאים בהוצאה לפועל. על פי ההצעה, קודם פניה לגבייה משפטית, העסק ישלח לצרכן מכתב מפורט בו יופיעו שם העוסק, פירוט החוב, אופן חישובו והוכחה לקיומה של העסקה והחוב.

ח"כ אורי מקלב מסביר כי לעיתים קרובות מקבלים צרכנים מכתבי תביעה מאיימים מעורכי דין על הוצאה לפועל, לעיתים ללא עוול בכפם, כשהם אינם מכירים את הגוף שפועל לגביית החוב. כאשר מנסים החייבים ליצור קשר עם עורכי הדין הם נתקלים בבירוקרטיה סבוכה, ביחס מזלזל ובאיומים חסרי תקדים בדרישה לתשלום החוב. באופן זה ניתן להסדיר את הגבייה שתיעשה כראוי, מבלי שאף אחד מהצדדים ייפגע.

תגיות:חוקמשה גפני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה