גלריות

מדהים: הומצא הספר הראשון בעולם - שיגדל להיות עץ

פלאי האקולוגיה: את הרעיון המהפכני שלפניכם, הגתה הוצאת ספרים קטנה בארגנטינה: ספר ילדים שיהפוך, בתום קריאתו - לעץ אמיתי. איך זה עובד? אל תפספסו

אא

כשמתפרסם לראשונה רעיון כמו זה שלפנינו, יש ורבים יאחזו בראשם וישאלו בהפתעה: "איך לא חשבנו על זה קודם?". והאמת? יש ממש בדבריהם, שכן מדובר לא רק ברעיון יצירתי כי אם גם בתרומה אדירה לאקולוגיה: הכל התחיל כשהוצאת הספרים Pequeno Editor, מארגנטינה - חיפשה דרך מקורית להגביר את המודעות לאיכות הסביבה מצד אחד ומאידך, להעביר מסר חינוכי לילדים, דרך הספרים שהיא מדפיסה. כך נולד רעיון מהפכני בשם "Tree Book Tree", שמשמעו 'עץ ספר עץ'.

שלבי הכנת הספר. שימוש בדיו אקולוגישלבי הכנת הספר. שימוש בדיו אקולוגי

דפי הספר האקולוגידפי הספר האקולוגי

מה זה אומר?

כדי ליצור ספר, משתמשמים בנייר שאותו מייצרים מהעץ. יוצא אם כן, שבבתום הקריאה - הספר המיוחד שלפנינו, חוזר למקומו הטבעי - העץ. דפי הספר עשויים מנייר נטול חומצה ולצורך הטקסט השתמשו בדיו אקולוגי. הכל טוב ויפה אבל איך בדיוק צומח מכאן עץ?

זהו, שפה טמונה ההפתעה הגדולה: למרות שלא ניתן לראות זאת בצילום, בינות לדפי הספר הוכנסו זרעי עץ הג'יגרנדה (בעברית: סיגלון חד-עלים) !!! בתום קריאתו, יוכלו הילדים להטמין אותו באדמה, להשקות אותו במים וכעבור זמן מה - כשיתכלה הנייר - יישארו הזרעים שיצמיחו בחזרה את העץ. 

הספר המיוחד נשתל באדמה בתום הקריאה בוהספר המיוחד נשתל באדמה בתום הקריאה בו

באופן כזה, לא די בכך שהילדים לומדים על תהליך ההיווצרות של הספר - ממה הוא עשוי וכו' - הם אף מקבלים מסר חינוכי מאלף: מחזור החומרים שבטבע ויחס אוהד כלפיהם. או אם תרצו, מתן כבוד למשאבים הרבים שאנחנו מוקפים בהם. 

מכסים באדמה, ומשקים במיםמכסים באדמה, ומשקים במים

אז כמה עולה התענוג החווייתי הזה? סביר להניח שלא זול, אך עדיין - שווה להשקיע. כעת, כל שנותר לעשות הוא לקוות שזה יגיע גם אלינו. 

תגיות:מענייןגלריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה