חדשות בעולם

קנס כספי על אי ביצוע רצח

בית משפט נורבגי הטיל קנס על צעיר שהתחייב לחסל את אויבו של חברו – ולא עמד בהתחייבות

אא

חבר מושבעים בנורבגיה פרסם פסק דין בלתי שגרתי: הוא קנס צעיר נורבגי על כך שלא ביצע מעשה רצח.

סיפור המעשה מתחיל בנורבגי בן 21 שרצה לחסל חשבונות עם אדם שעצבן אותו. מכיוון שלא העז לבצע את המעשה בעצמו, הוא שכר חבר, שילם לו 8000 דולר, וחתם איתו חוזה לפיו החבר יהרוג את אויבו.

הרוצח-השכיר דחה את המשימה מיום ליום ומשבוע לשבוע. 'מזמין העבודה' הפציץ אותו במסרונים נוסח 'למה הוא עדין חי? אתה לא מסוגל לעשות מה שאתה צריך!' וגם: 'תפסיק לתרץ תירוצים, זה כבר היה צריך לקרות'. בסופו של דבר, הרוצח השכיר הצהיר שאיננו מתכוון 'לבצע את העבודה', אבל, תמורת 5000 דולרים נוספים, הוא יכול למצוא מישהו אחר שיעשה זאת.

מזמין הרצח הזועם התלונן בתגובה במשטרה על חברו הבוגדני. המערכת המשפטית הנורבגית התייחסה לתלונה ברצינות: התובע המחוזי פר הלסבורג הצהיר כי ברור שהחבר חתם על החוזה בלי שהתכוון לבצע את הרצח ולפיכך הוא אשם במעשה מרמה. חבר המושבעים לפניו נשפט המתנקש ההססן גזר עליו קנס בסך 1,200 דולרים.

לפני שאתם חושבים שהנורבגים משוגעים לגמרי, תנוח דעתכם: גם מזמין הרצח לא יצא בלא כלום. הנורבגים המסודרים הפרידו בקפדנות בין שתי עוולות: אחת, הפרת חוזה, חייבה את הרוצח-שלא-רצח בקנס. העברה השנייה, קשירת קשר לביצוע רצח, שלחה את הצעיר הנורבגי שהתלונן על חברו לשנתיים של מאסר.

תגיות:קנסרצח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה