חדשות בארץ

במקום הראשון: חליפה תרמית שתציל חיים

תחרות "ממציאים צעירים של תעשיידע" נערכה אתמול בחיפה. חבורות של תלמידים מוכשרים מבתי ספר ברחבי הארץ הציגו המצאות למוצרים חדישים בתחום הביטחון והבטיחות

אא

אתמול (ה') נערכה במדעטק בחיפה תחרות בשם: "ממציאים צעירים של תעשיידע – הפרויקט החינוכי של התאחדות התעשיינים". במהלך התחרות הציגו חבורות של תלמידים מוכשרים מבתי ספר ברחבי הארץ המצאות חדישות ויצירתיות של מוצרים בתחום הביטחון והבטיחות.

מגוון ההמצאות היה מרשים, ולמרות שבשלב זה מדובר ברעיונות ובדגמים בלבד, מספר המצאות נבדקו ונמצאו ישימות.

ההמצאה שהגיעה למקום הראשון בתחרות היא חליפה תרמית (ThermoHeat Suit) שפיתחו תלמידים בכיתה ה' לאחר ששמעו על מטיילים שקפאו למוות בנפאל. "החליפה מופעלת באמצעות חיכוך, כך שמספיק שבנאדם רועד וכבר החליפה מתחממת ועוזרת לו". ב"תעשיידע" אומרים שהמצאה זו נבחנה כבר על ידי פיזיקאי שאישר כי הפטנט ישים לביצוע.

הבניין ההיסטורי של הטכניון, בו שוכן המוזיאון הלאומי למדעהבניין ההיסטורי של הטכניון, בו שוכן המוזיאון הלאומי למדע

ההמצאה שהגיעה למקום השני פותחה על ידי תלמידות כיתה ד' והיא: "I cool" - מתקן קירור לרכב המבוסס על אנרגיה סולרית. המתקן פותח בכדי לספק פתרון למקרים שבהם הושארו תינוקות ברכב. "במקרה כזה, במקום שהטמפרטורה ברכב תעלה לרמה שתגרום סכנה לחיי התינוק, יישאר הרכב קריר בטמפרטורה של 20 מעלות", הסבירו המפתחות הצעירות.

מנכ"לית "תעשיידע", אביבה מישאל, אמרה כי מטרת התחרות היא לעודד חשיבה "מחוץ לקופסה" ולהציג לתלמידים דרכי למידה אחרות, תוך שאיפה שימשיכו למקצועות ריאליים הקשורים לתעשייה. "התלמידים לא מייצרים מוצרים, אלא בעיקר מדמיינים וחושבים על ההמצאות והדרך ליישמן. חשוב מאוד לגרות את התלמידים לחשיבה שונה ומקורית וההמצאות מדברות בעד עצמן".

תגיות:מדעטקחיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה