חדשות יהדות

שחיטה? הצרכנים באירופה לא מתנגדים

סקר שנערך על ידי האיחוד האירופאי מגלה: רוב רובם של הצרכנים באירופה לא מתעניינים באופן שחיטת הבהמה. תוצאות הסקר תומכות בעמדת הקהילות היהודיות, המבקשות להמשיך ולקיים שחיטה כהלכתה

  • י"ז סיון התשע"ה
אא

סקר שנערך על ידי האיחוד האירופאי מצא, לשמחתן של קהילות היהודים שומרי המצוות, כי רק כ-2 אחוזים מהצרכנים באירופה מתחשבים באופן המתת החיה כשהם בוחרים איזה בשר לקנות.

כידוע, בשנים האחרונות מתנהל במספר מדינות באירופה קרב כנגד השחיטה היהודית המסורתית, כאשר פעילים למען זכויות בעלי חיים פועלים למען העברת חוק הדורש מתן הלם חשמלי לבהמה טרם השחיטה – פעולה האסורה על פי ההלכה היהודית. בשנה שעברה העבירה דנמרק חוק כזה בדיוק, האוסר למעשה על קיום שחיטה יהודית כשרה על פי ההלכה.

הן באיחוד האירופאי והן בבריטניה הצהירו כי לא יפעלו להעברת חוק דומה האוסר על שחיטה יהודית או מוסלמית עד שיתפרסמו תוצאות הסקר שערך האיחוד. כאמור, הסקר שהתפרסם לפני מספר ימים גילה כי רק שני אחוזים מכלל האוכלוסייה כוללים את אופן ייצור הבשר במערך שיקולי הרכישה שלהם, וכי: "אף אחד מהמשתתפים בסקר לא הזכיר מיוזמתו את סבל החיות בשחיטה כשיקול לרכישה". עוד מצא הסקר כי: "עבור רוב הצרכנים קבלת מידע לגבי מתן הלם חשמלי לפני שחיטה איננה נושא חשוב...וכלל לא ברור שצרכנים אכן יתחשבו במידע הזה, אם יהיה זמין להם בתוויות המוצרים".

הסקר, שהתפרסם בשבוע שעבר, התקבל בברכה על ידי ארגונים יהודיים ברחבי היבשת. הרב פנחס גולדשמידט, יו"ר ארגון 'מרכז רבני אירופה', קרא לפרסום הסקר: "צעד חשוב בהבטחת יכולתה של הקהילה היהודית להמשיך ולקיים שחיטה כהלכתה בלי חשש מהפליה".

תגיות:שחיטהאירופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה