חדשות בארץ

האם קיים פתרון לעצירת שטף המסתננים?

התקופה הארוכה בה לא חדרו מסתננים הסתיימה: 37 מבקשי מקלט הגיעו לישראל בחודשיים האחרונים. 16 מתוכם הגיעו שלשום

אא

שרת המשפטים, איילת שקד, הודיעה שבכוונתה לכנס דיון דחוף כדי לגבש פתרון "שיעצור את השטף המתחדש" של מבקשי מקלט לישראל, כלשונה. זאת, לאחר שבחודשיים האחרונים נכנסו לישראל 37 מבקשי מקלט חדשים - 16 מתוכם הגיעו שלשום.

"האם חידוש תנועת המסתננים נובע מפעולות המנע שהאיחוד האירופי נוקט כלפי ההגירה לאירופה?", שאלה שקד בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה והשיבה: "ייתכן, אבל מה שבטוח הוא שפסילת חוק המסתננים בפעם השנייה לא תרמה לעצירת התופעה".

לאחר פסילת חוק המסתננים בחודש ספטמבר האחרון, הבהירה שקד כי בכוונתה לזמן דיון עם כל הגורמים המעורבים בהתמודדות עם התופעה כדי לבחון פתרונות חדשים לעצירת הכניסה לישראל, שלא ייפסלו על ידי בג"ץ.

 

הצעת החוק שאושרה עוסקת בשלושה עניינים עיקריים: האחד - קיצור תקופת המשמורת למבקשי מקלט חדשים שייכנסו לארץ לאחר שיעבור החוק משנה אחת לשלושה חודשים, והעברתם לאחר מכן למתקן השהייה הפתוח. הרכיב השני בהצעת החוק - תיקון ההסדרים הנוגעים למתקן השהייה הפתוח בניסיון להתאימו לסטנדרטים החוקתיים שקבע בית המשפט העליון. הנושא השלישי - תיקוני חקיקה עקיפים בחוק עובדים זרים, הכולל החמרת הענישה נגד מעסיקיםוהטלת חובה עליהם ועל מבקשי המקלט עצמם להפקיד פיקדון כדי להבטיח את יציאתם מישראל.

שקד עצמה הבהירה כבר בדצמבר האחרון כי תפעל אחרי הבחירות לשינויה של הגרסה השלישית לחוק המסתננים, שהכנסת נאלצה להעביר בחיפזון בשל צאתה לפגרת בחירות: "החוק הזה הוא ברירת מחדל, בעקבות בג"ץ, היועץ המשפטי ולוח הזמנים הצפוף", הבהירה אז שקד במליאה והוסיפה, "תקופת השהייה לא מספיקה כדי להרתיע מהגעת מסתננים חדשים. אני מאוד מקווה שהממשלה הבאה תדע לקחת את החוק הזה ולשפר אותו".

 

תגיות:מסתנניםמקלט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה