מעניין

10 עובדות מעניינות על צחוק

כיצד מסייע הצחוק בשמירה על שמחה ובריאות, היכן פרצה 'מגפת צחוק' וכיצד, והאם אפשר למות מצחוק? כל התשובות בכתבה שלפניכם

אא

1. מחקרים מראים כי הצחוק מפחית דחפים לזלילה בלתי נשלטת או 'אכילה רגשית'. 

2. בשעת הצחוק משתחררים במוחנו הורמונים כדוגמת אנדרופינים - חומרים כימיים הנמצאים במוח ותורמים לתחושת השמחה הטבעית, ולשיכוך כאבים. הורמונים אלו משתחררים אף בשעת כושר, כשהגוף נמצא בשיא הפעילות הפיזית שלו וכן בעת אכילת שוקולד. 

3. פעולת הצחוק מסייעת לתאי ה- T בתפקידם - להרוג תאים סרטניים. כמו כן מסייע הצחוק בריפוי וחיזוק של המערכת החיסונית. 

4. צחוק פנימי ועמוק, שבא 'מהלב' - עוזר בהפעלת שרירי הכתפיים כמו גם שיפור תפקודי הסרעפת והלב. 

5. 'אמור לי מהי מידת צחוקך - ואומר לך כיצד הנך מתייחס אל קשייך': מחקרים מראים שאנשים שנוטים לצחוק יותר, מייחסים גישה אופטימית יותר, כלפי הניסיונות הקשים שהם חווים בחייהם. מכאן שצחוק והומור הם כלים נפלאים להתמקד במה שטוב בחיינו, גם כאשר אנו חווים חוויות שליליות. 

6.גם כאשר מדובר בפעולה שאינה טבעית לנו, ולא מגיעה מ'הלב' או 'הבטן', רצוי להרגיל עצמנו לצחוק צחוק לא רצוני. שכן, במקרים אף הוכח ש'אחרי המעשים נמשכים הלבבות', ואנשים שהכריחו עצמם לצחוק ולחייך גם כשלא הרגישו זאת מבפנים - אכן הפכו, זמן קצר לאחר מכן, לשמחים יותר. 

7. מגיפת הצחוק בטנזניה: בשנת 1962, מסיבות שאינן ברורות, פרצה בטנזניה מגיפת צחוק משונה שהדביקה למעלה מ-1000 אנשים, צעירים ברובם. הכל התחיל משלוש ילדות שפרצו בצחוק היסטרי בבית ספרן, והדביקו אחריהן את כל שאר התלמידים. בתחילה חשבו המורים כי מדובר בתעלול, אולם לאחר שהתופעה נבדקה לעומק, התברר כי אנשים נוספים בכפר, צעירים על מבוגרים, 'נדבקו' בנגיף המוזר. 

8. הצחוק מדבק: מממצאי מחקרים שונים שנעשו בתחום עולה כי שמיעת סאונד צחוקו של אדם אחר, די בה בכדי לגרום לאדם השומע 'להתגלגל' מצחוק, בעצמו. 

9. הצחוק הוא אינסטינקט הטבוע בכל אדם. כולנו יודעים לזהות אותו, וכולנו יודעים להשתמש בו. 

10. ו... למרות המחקרים הגורסים כי הצחוק מעולה לבריאות וככל שאדם ירבה בפעולה זו כן יאריך את חייו בנעימים - מן העבר השני של המתרס, ישנם גם לא מעט מקרים, בהם ריבוי צחוק גרם למוות. הנה אחדים מהם:

* על פי העדויות לאורך ההיסטוריה, מסופר כי נאנדה באיין שכיהן כמלך בורמה בשנת 1660 - צחק למוות תרתי משמע, כשהגיעה לאוזניו השמועה כי צ'ארלס השני הוכתר למלך. 

* סובלים מבעיות במערכת העיכול? התרחקו כמו מאש מצחוק בלתי נשלט - מרטין הראשון, שמלך באראגון, מת משילוב של השניים. 

* כריסיפוס מסולי, שהיה פילוסוף יווני - מת מצחוק למראה חמורו המבוסם ביין (לאחר שהשקה אותו במו ידיו) שהתהלך בגילופין לעבר התאנים שהוצעו לפניו למאכל. 

* 24.3.1975, אנגליה. אלכס מיטשל בן ה-50, מת מדום לב לאחר שצחק כ-25 דקות ברציפות. 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה