חדשות בעולם

33 מיליון בני אדם עלולים למות במגפה – האמנם?

ביל גייטס חושף את חששו הגדול מפני התפרצות מגפה. בשל התחבורה המודרנית היקף ההתדבקות יהיה גבוה מאוד

אא

ביל גייטס, האיש העשיר בעולם, חשף את החשש הגדול ביותר שלו: תסריט אימה העלול לגרום למותם של 33 מיליון בני אדם בתוך פחות משנה ועשוי להתרחש עוד בעשורים הקרובים. גייטס אמר כי הוא מעריך את ההסתברות להתפרצות מגפה רחבת היקף, גרועה בהרבה מהתפרצות אבולה, במהלך תקופת חייו, בהרבה יותר מ-50%.

ההתפרצות רחבת ההיקף האחרונה שהתרחשה בעולם היתה מגפת השפעת הספרדית שהתרחשה במהלך כשנה, מ-1918 ועד 1919, והרגה, לפי ההערכות, עד 65 מיליון בני אדם: יותר ממספר ההרוגים במלחמת העולם הראשונה.

ביל גייטסביל גייטס

לדברי גייטס, במובנים רבים העולם היום פגיע יותר להתפרצות מסוג זה, בשל אמצעי התחבורה המודרנית: מספר האנשים הנוסעים כיום ממדינה למדינה גדול פי 50 משהיה בשנת 1918, ועל כן התפשטותה של מגפה עתידית תהיה חמורה הרבה יותר.

"מימנתי קבוצה לבדיקת מודלים של מחלות המתבססת על סימולציות מחשב", סיפר גייטס בראיון לאתר החדשות Vox. "בדקנו מה היה קורה לו התרחשה בימינו התפרצות כמו השפעת הספרדית. אמנם מערכות הבריאות הרבה יותר טובות וזוהי הסיבה לכך שהציבור חושב שהמגפה לא תהיה כל כך נוראית, אך עקב התחבורה המודרנית היקף ההתדבקות יהיה הרבה יותר גבוה. אם היתה מתרחשת מגפה כמו השפעת הספרדית כיום, תוך 60 יום היא תתפשט לכל המרכזים העירוניים בעולם".

"אמנם מגפות אפוקליפטיות אינן נושא שנעדר מהתודעה הציבורית", מסכם גייטס את דבריו, "אולם  הרשויות אינן ערוכות לאירועים מסוג זה".

תגיות:ביל גייטסמגיפהמוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה