חדשות בארץ

מרגי לבנט: בטל את האפליה בין הילדים

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) פנה לשר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) בדרישה לעצור את אפליית הילדים החרדים במסגרת הפרויקט "בית הספר של החופש הגדול"

אא

יו"ר ועדת החינוך הנכנס ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) שלח אתמול (ג) מכתב לשר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) ובו דרש לעצור את מה שכינה "אפליה בין ילד לילד" בחופש הגדול.

כזכור, בקיץ שעבר יזם משרד החינוך בראשות שי פירון (יש עתיד) פרויקט קייטנות "בית הספר של החופש הגדול" במסגרת הפרויקט, מממן משרד החינוך קייטנות עבור כיתות א' ו-ב' בכל הארץ. עם זאת, המימון ניתן רק למוסדות חינוך ממלכתיים. החלטה זו מפלה לרעה מגזרים שונים הכוללים את הציבור הדתי לאומי (כדוגמת בתי הספר נועם ועמותות שונות המפעילות בתי ספר שלא במסגרת החינוך הממלכתי), את הציבור החרדי ואת המגזר הערבי.

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (צילום: פלאש 90)יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (צילום: פלאש 90)

כתוצאה מהאפליה, עשרות אלפי ילדים לא ייהנו ממסגרות חינוך ממומנות והוריהם יאלצו לשלם על קייטנות חיצוניות בעלות גבוהה מאוד. קיימים כיום בישראל 786 מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים לתלמידים בכיתות א'-ח'. לומדים בהם 253 אלף תלמידים שרובם משתייכים לרשתות החינוך החרדיות והמוסלמיות, בנוסף לקבוצות מהחינוך הנוצרי, הדתי-לאומי והחילוני.

הוועדה לביקורת המדינה קיימה מספר דיונים בהם השתתפו מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא, שר החינוך ח"כ שי פירון. יו"ר המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן, שטען בדיון כי מדובר ב"תקנה המפלה בין ילד לילד".

את מכתבו סיים הח"כ במילים הבאות: "אני פונה אליך כי יש בידך לשנות את ההחלטה של השר ובכך להביא רווחה לאלו שאין ידם משגת לשלוח את בניהם למסגרות חינוכיות בחופשת הקיץ הארוכה".

תגיות:נפתלי בנטאפלייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה