חדשות בארץ

יום השמיעה הארצי: סבסוד מכשירי שמיעה לצעירים בלבד

אפליה: אנשים בגילאי 18-64 המעוניינים לרכוש מכשירי שמיעה על מנת לשפר את איכות חייהם זכאים להחזר מזערי בלבד

אא

היום (ד') מצוין יום השמיעה הארצי אשר מטרתו היא להעלות את המודעות לתופעת הירידה בשמיעה.

מעל ל-10% מתושבי ישראל, כ-800,000 איש חיים כיום עם ירידה בשמיעה. למרות שמדובר בתופעה נפוצה, נהלי ההחזר בגין רכישת מכשיר שמיעה יוצרים אפליה של לקויי שמיעה. בעוד המדינה מעניקה לילד או למבוגר הסובל מירידה בשמיעה החזר של אלפי שקלים בגין רכישת המכשיר, לאנשים בגילאי 64-18 ההחזר הוא מזערי לחלוטין והם נאלצים לממן את מכשיר השמיעה כמעט באופן עצמאי.

עלות מכשיר שמיעה נעה בין 6,000 ל-21,000, תלוי במאפייני המכשיר ומורכבותו. ב-2011 אישרה ועדת סל הבריאות את הגדלת המימון למכשירי שמיעה לאנשים בגילאי 65 ומעלה לסכום של 3,357 שקל לאוזן מידי שלוש שנים, ותיקון זה התווסף להחזר של 6,000 שקל לצעירים עד גיל 18.

אלא שאוכלוסייה אחת נותרה מאחור. אזרחי ישראל בין הגילאים 64-18 זכאים כיום להחזר של 984 שקל בלבד לכל אוזן, אחת לשנה, ללא אפשרות לצבור את הסכום, אשר מהווה בקושי שישית מעלות מכשיר בסיסי ביותר. משמע הדבר הוא שכבד שמיעה הנמצא בטווח גילאים זה מממן את המכשיר מכיסו כמעט לחלוטין.

ועדת סל הבריאות דוחה, כבר 4 שנים ברציפות, את בקשת ארגון "בקול" לתיקון העוול, שיאפשר החזר משמעותי יותר לכבדי שמיעה בגילאי 64-18 ויסייע להם להשתלב בחיים באופן מיטבי. חשוב לציין כי במדינות רבות, ביניהן בריטניה, הולנד, שוויץ, דנמרק ופינלנד, מכשירי השמיעה כלולים בסל הבריאות.

ממשרד הבריאות טרם נמסרה תגובה.

תגיות:שמיעהחירשיםכבדי שמיעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה