חדשות בארץ

הילד פושע? לא, הוא שוטר!

במשך שנה וחצי חששה משפחתו של ט' שהוא הופך לחלק מעולם הפשע – רק כדי לגלות שלמעשה תפקד כשוטר סמוי

אא

אמא של ט' כבר התקשתה להירדם בלילות. ט', בן הזקונים היקר, התרחק מהמשפחה בשנה אחרונה, עבר דירה, והחל להסתובב עם טיפוסים בעלי מראה פלילי מובהק. בני משפחה יעצו לה לשכור עורך דין – זה רק עניין של זמן עד שט' ייעצר על ידי המשטרה, הם טענו.

לפני כמה ימים, ט' והמשטרה אכן נפגשו – אבל לא במסגרת מעצר שלו. המפגש הזה נערך בסיומו של מבצע 'שעת התמוז', במהלכו פשטו למעלה ממאתיים שוטרים על בתי חשודים בחולון, בת ים ודרום תל אביב ועצרו 21 חשודים בעבירות סמים ורכוש. המבצע הזה לא היה קורה לולא ט', שחי בעולם הפשע המקומי במשך שנה וחצי כשוטר סמוי. כשהסתיים המבצע, בשעה 2:30 בלילה, נערך טקס חשאי שבו השתתפו קצינים בכירים במשטרה, ובמהלכו קיבל ט' לראשונה תעודת שוטר, מדים ונשק.

ט', בן 30, שירת בצבא קבע עד גיל 28. אחרי הצבא החליט לנסות להתגייס למשטרה. שם סימנו אותו מיד כטיפוס מתאים להשתלבות בקהילת העבריינים – על מנת להוביל למעצרם. הוא חזר הביתה, סיפר שלא התקבל למשטרה, והתחיל להתרחק מהמשפחה ולטפח קשרים עם 'ידידיו' החדשים – אנשי עולם הפשע הישראלי.

ט' הקפיד לתעד את פעילותו ונפגש באופן קבוע עם שני סוכני משטרה כדי לדווח על ממצאיו. לפני מספר ימים החליט שדי לו, ומספיק מידע נצבר כדי להפליל את העבריינים. המשטרה פשטה על בתי החשודים והמבצע הסתיים. ט' הרגיש רווחה גדולה – והוא אינו מרחם על ידידיו-לשעבר: "אכלתי על השולחן שלהם, שיחקתי עם ילדיהם, יצאתי איתם לחופשות והיו לנו הרבה רגעים מצחיקים של חברים, אבל אין בי טיפת חרטה", אמר ט' לאתר mynet "אלה אנשים רעים והם קיבלו את מה שמגיע להם".

ואמא של ט'? היא המאושרת באדם. "כשהבת שלי התקשרה אליי באמצע הלילה עם דמעות וסיפרה שהיא במשטרה עם ט', חשבתי על הרע מכל. הרי כבר כולם אמרו לי שהבן שלי מסתובב עם עבריינים..

"בכל פעם שניסיתי לדבר עם ט', העיניים שלו סימנו לי לשתוק. אני והבן שלי תמיד תקשרנו בעיניים, אף פעם לא היינו צריכים מילים. באותה תקופה הוא שידר לי 'סמכי עלי', וזה מה שניסיתי לעשות, למרות שהלב היה מלא בדאגה.

"כשמפקד המרחב התקשר והסביר הכול, חשבתי שאני עומדת להתעלף", סיפרה האם בהתרגשות. "כל כך התרגשתי שזה הבן המדהים שלי. מיד הודעתי לכולם שלא צריך לדאוג, פשוט יש לי בן שוטר, אמיץ ונפלא. במשך יותר משנה הייתי בטוחה שנכשלתי בחינוך שלו, אבל בסוף גיליתי שערכים טובים מנצחים הכול".

תגיות:שוטריםפושעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה