חדשות בארץ

אלקין קיבל את המשרד לענייני ירושלים. ברקת: "ירושלים אינה פרס ניחומים"

ראש עיריית ירושלים הגיב על החלטתו של נתניהו להעניק לזאב אלקין את המשרד לביטחון פנים, בניגוד להבטחתו המפורשת

אא

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הגיב הבוקר (ג) על החלטת ראש הממשלה למנות את זאב אלקין לשר לענייני ירושלים. "ההחלטה על מינויו של השר לענייני ירושלים התקבלה בניגוד לדעתי וסותרת את התחייבותו של ראש הממשלה ביום ירושלים, לפיה משרד ראש הממשלה יופקד על פיתוחה של העיר ביחד עם ראש העיר ועיריית ירושלים". ברקת הוסיף כי "ירושלים אינה פרס ניחומים. צר לי כי שיקולים פוליטיים יביאו לבזבוז של כספי ציבור".

המתיחות בין נתניהו לברקת אירעה בעקבות קבלתו של אלקין את המשרד לענייני ירושלים. אלקין מונה לתפקיד זה לאחר שנלקח ממנו המשרד לעניינים אסטרטגיים, שניתן לארדן.

נתניהו וברקת במסיבת עיתונאים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)נתניהו וברקת במסיבת עיתונאים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

גלעד ארדן הסביר הבוקר כי התהליך יכל היה להיחסך. הוא הסביר את התנהלותו בתקופה האחרונה בכך שכדי לקבל משרד כלשהו, הוא וידא ראשית כי יש ביכולתו להביא לשינוי שכולל סמכויות, תקציבים ותהליכים. "התהליך הזה לצערי, לא התבצע איתי. ואני אומר זאת בצער כי זה היה חוסך את הסאגה", אמר ארדן והסביר כי היה לו חשוב לוודא שלאחר שימונה למשרד לביטחון פנים ולמשרד לעניינים אסטרטגיים יקבל תקציבים על מנת שיוכל לפעול ולקדם.

מערכת היחסים בין ברקת לבין בנט, השר לענייני ירושלים בממשלה הקודמת, ידעה עליות ומורדות במשך השנים. לאחר אחת המתיחויות דרש ברקת לקבל לידיו את הסמכויות של המשרד לענייני ירושלים. ערב הבחירות האחרונות הודיע ברקת על תמיכתו בנתניהו, אשר התחייב כך: "בקדנציה הקרובה, כשארכיב את הממשלה, אשמור על תיק ירושלים תחת הנהגתי ובעבודה של שיתוף פעולה יחד אתך ראש העיר, כדי להמשיך את הפיתוח של ירושלים. זו ההתחייבות שלי לתושבי הבירה".  

תגיות:ירושליםניר ברקתביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה