חדשות בעולם

שר ההגנה האמריקני נגד עיראק: "גילו חוסר רצון להילחם"

בעקבות השתלטותו של ארגון "דאעש" על העיר רמאדי בעיראק, תקף שר ההגנה האמריקני את הצבא העיראקי שכשל במשימתו להגן על העיר

אא

מזכיר ההגנה האמריקני אש קרטר תקף אמש (א) את הצבא העיראקי והאשים אותם במחדל שאפשר לדאעש להשתלט על העיר רמאדי במערב עיראק. לדבריו, הכוחות העיראקים "גילו חוסר רצון להילחם".

קרטר ציין כי כוחות דאעש היו בנחיתות מספרית לעומת צבא עיראק, ולמרות זאת צבא עיראק כשל בלחימה ונסוג מהאזור.

הדברים של קרטר הם החריפים ביותר שנשמעו מפי גורם כלשהו בממשל אובמה מאז נפלה רמאדי לידי ארגון המדינה האיסלאמית. ארצות הברית מאיצה את משלוחי הנשק במטרה לסייע לצבא העיראקי, אך אנשי דאעש מעמיקים את שליטתם. "אנחנו יכולים לספק להם אימונים, אנחנו יכולים לספק להם ציוד. אך אנחנו לא יכולים לספק להם רצון להילחם", אמר שר ההגנה, והבהיר כי הוא מקווה שהכוחות העיראקים "יפתחו את הרצון להילחם".

בעיראק דוחים את דברי שר ההגנה בדבר היעדר מוטיבציה להילחם בדאעש. יו"ר ועדת הביטחון של הפרלמנט אמר כי הדברים "אינם מציאותיים והם חסרי בסיס. האמריקנים נושאים באחריות לנפילת רמאדי בגלל היעדר אספקת ציוד טוב, נשק וסיוע אווירי. כעת, לדבריו, הצבא האמריקני מבקש "לזרוק את האשמה על מישהו אחר".

במקביל, גם חיזבאללה הולך ושוקע במלחמה מול המורדים בסוריה - ובראשם דאעש. נסראללה התייחס למעורבותו של ארגונו בקרבות ואמר כי "הסכנה שמאיימת עלינו היא סכנה קיומית שדומה למה שהיה ב-1982. ייתכן כי בשלב הבא נכריז על גיוס כללי של אנשי הארגון".

תגיות:עיראקדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה