חדשות בארץ

הסרט שהפיק קצין ישראלי: מה יקרה כשיכבשו הפלסטינים את ארץ ישראל?

בתסריט נראים חיילים פלסטינים מבצעים מעצר של יהודים אחרי שכבשו את המדינה. כותב ומביים הסרט הוא אגמון (28), לשעבר קצין בחטיבת הנח"ל בצה"ל

אא

יאיר אגמון (28), כתב וביים את הסרט "המעצר" שכבש את ניו יורק. אגמון הוא סופר וסטודנט שנה רביעית לקולנוע בסם שפיגל. אגמון היה בעברו תלמיד בישיבת 'מעלה גלבוע' וקצין בחטיבת הנח"ל בצה"ל.

הסרט הופק תוך שבועיים בלבד בתקציב דל והיה הנציג הישראלי היחיד בתחרות הסרט הקצר של הפסטיבל היוקרתי 'טרייבקה' בניו יורק בסוף החודש שעבר. כעת הוא מועמד גם לפרס אופיר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

הסרט מציג תסריט המתאר מה יקרה ביום בו יכבשו הפלסטינים את ארץ ישראל. בתסריט, שאורכו עשר דקות, נראה תרחיש הדומה מאוד לסיטואציה שגרתית למדי של מעצרים שמבצע צה"ל בשטחי הרשות הפלסטינית. אלא שהפעם כל הסצנה המתוארת דמיונית לחלוטין. היא מדוברת בשפה הערבית, החשוד שנעצר הוא צעיר ממשפחה יהודית דתית־לאומית, והעוצרים הם חיילי צבא פלסטין - משטר הכיבוש ששולט על כל היהודים בשטחי ישראל.

אגמון מספר כי כשהתחיל ללמוד קולנוע קיווה להצליח לתאר סצנה הפוכה ממה שחווה בצה"ל כקצין. לדבריו, "קולנוע זה דבר מדהים כי הוא מאפשר לך לחוות מציאות לא קיימת אבל באמת להיות בה".

תגיות:ארץ ישראלפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה