חדשות בארץ

מחסור חמור במעונות: 75% מהפניות נדחות

עם פתיחת הרישום למעונות היום הציבוריים: בשל מחסור חמור במעונות ובתשתיות, נאלצים המעונות לקבל רק ילד אחד מתוך ארבעה נרשמים

אא

המעונות המפוקחים אינם יכולים לעמוד בביקוש הרב. בויצו מזהירים כי רק אחד מארבעה ילדים יתקבל למעונות המפוקחים, המסובסדים על ידי המדינה וכי 75% מפניות ההורים תידחינה בשל היעדר תשתיות.

השנה נדחה הליך פתיחת הרישום בשל הסכמים קואליציוניים בין ש"ס למפלגות החרדיות. הסכמים אלו כוללים את ביטול הסעיף, אותו יזמה מפלגת "יש עתיד", הקובע שכאשר האב הוא אברך כולל יקבלו הילדים סבסוד נמוך יותר.

אילוסטרציה (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)

לפני כמעט ארבע שנים, הצביע דו"ח ועדת טרכטנברג על המחסור החמור במעונות יום והמליץ על הקמת מעונות נוספים, שיספיקו לעוד שלושים אלף ילדים. עם זאת, בניית המעונות בפועל התארכה מאוד ולמרות שתקציב האגף למעונות היום במשרד הכלכלה גדל בשנים האחרונות פי שלושה, נאלצים ההורים הצעירים בישראל להתמודד עם שוקת שבורה של היעדר מאות מעונות לילדים בני 0 עד שלוש.

בויצו מדווחים כי בשל הביקוש הגוברים והיעדר מעונות, שכר הלימוד במסגרות הפרטיות מאמיר ומגיע לסכומים שנעים בין 3,000 ל-4,000 שקל לילד. באופן כזה החינוך לגיל הרך יכול להגיע להוצאה משפחתית כוללת של עשרות אלפי שקלים בשנה.

משרד הכלכלה, מצדו, מגיב בכך שמאז 2012 ועד היום הוקצו 800 מיליון שקלים לבינוי מעונות יום ועד כה נבנו כ-40 מעונות חדשים. לשנת הלימודים הנוכחי נרשמו כ-100,000 פעוטות; 7,600 מתוכם נדחו ו-93,000 התקבלו." נוסף על כך מציין משרד הכלכלה כי הוא "פועל לשילוב מגוון אוכלוסיות בשוק העבודה באמצעות כלים מגוונים ורבים, וסבסוד מעונות היום מהווה כלי אחד מני רבים."

תגיות:מעונותרישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה