חדשות בארץ

חוק שקיפות המחירים ייכנס מחר לתוקפו

הרשתות הגדולות תחויבנה לפרסם באינטרנט את מחירי המוצרים בכל הסניפים. מה ירוויח מכך הצרכן?

אא

תשעה עשר רשתות סופרמרקטים חויבו לפי "חוק המזון" לפרסם קבצי מחירים שלהן החל ממחר באתר אינטרנט ולהיות חשופים לעיני צרכנים המעוניינים להשוות מחירים.

הרשתות שחויבו לפרסם את מחירי כל המוצרים בכל הסניפים הן הרשתות הגדולות שמחזור הכספים שלהן עולה על 250 מיליון ₪. בין הסניפים הללו מדובר בשופרסל, מגה, רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי, חצי חינם וטיב טעם.

כל הלינקים לאתרי הרשתות יפורסמו מחר בעמוד אחד, באתר הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן. בנוסף, כל רשת שמפעילה אתר מכירות אונליין תשלב את המידע באתר המכר האינטרנטי שלה.

חברות מיי סופרמרקט וזאפ ישיקו מנגנוני השוואת מחירים קלים ונגישים, אך המהלך ייקח מספר שבועות.

לפי התקנות החדשות, הקמעונאי יפרסם קובץ של חנויות הרשת שלו וכן יפרסם לגבי כל אחת מחנויותיו את המחיר הכולל העדכני של כל מצרך שהוא מוכר בחנויותיו. כלומר, יפורסמו שלושה קבצים עיקריים: קובץ חנויות, קובץ מצרכים ומחירים וכן קובץ מבצעים, לכל אחת מהחנויות בנפרד.

הקבצים יכללו בין היתר את שם המוצר, קוד הברקוד שלו, מחירו הכולל, מחיר ליחידת מידה ומחיר מבצע. עדכון המחירים יתבצע תוך שעה מרגע העדכון בחנות.

קובץ המבצעים יכלול שדות לכל מצרך במבצע, בתוספת פירוט לגבי כפל מבצעים. כמו כן תצוין שעת תחילת המבצע ושעת סיומו, תאריך תחילתו וסיומו, האוכלוסייה אליה הוא מכוון, כמות מינימום להשתתפות במבצע, הגבלת כמות לרכישה במסגרת המבצע, סכום מינימום של קנייה לשם השתתפות במבצע, המחיר לפני ואחרי, המחיר ליחידת מידה של המצרך לאחר המבצע, מינימום פריטים המוצעים במבצע בחנות וכן הגבלות נוספות הקשורות למבצע.

הצרכנים ירוויחו לא מעט מחובת השקיפות כיוון שהרשתות תעדכנה מחירים פר סניף ותצטרכנה להשקיע לא מעט בתמחור. לכשיופעלו האפליקציות הייעודיות, תועלת הצרכנים תהיה גבוהה יותר. עם זאת, ייתכן כי הרשתות תאחדנה ביניהן מחירים.

תגיות:מחיריםצרכנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה