חדשות בארץ

אוניברסיטת חיפה: סטודנטים ערבים חילקו חומרים פרו פלסטינים

סטודנטים מהתאים הערבים חילקו חומרים פרו פלסטינים ולבשו חולצות עם דגל אש"ף. תנועת 'אם תרצו' במכתב נזעם לדיקן הסטודנטים

אא

תנועת "אם תרצו" זועמת על מתן האפשרות לחלוקת חומר פרו פלסטיני על ידי הערבים בתוך מתחם האוניברסיטה.

איתי זנזורי, רכז 'אם תרצו' באוניברסיטת חיפה שיגר אתמול (א) מכתב לדיקן הסטודנטים במחאה על כך שסטודנטים ערביים חילקו חומרים פרו-פלסטינים ולבשו חולצות עם מפת ישראל ודגל אש"ף". זנזורי ציין כי מעשים אלו הינם הפרה של תקנון האוניברסיטה.

זנזורי הזכיר במכתבו כי על פי תקנון הפעילות הציבורית, ''כל פעילות ציבורית בין כתלי הקמפוס תידרש לעמוד בתנאים הבאים: שמירת דיני מדינת ישראל ושמירה על תקנות האוניברסיטה, נהליה ורכושה''. לדבריו, "הנפת דגל אש"ף אסורה בדיני מדינת ישראל ועל המשטרה לפעול להסרת הדגל, במידה ויש חשש סביר שהנפת הדגל תוביל להפרה חמורה של שלום הציבור".

עוד ציין במכתב כי הדגלים צוירו על חולצות עם מפת ארץ ישראל, וכי הכרוזים אותם חילקו הסטודנטים הערביים היו בנוגע לציון ה'נכבה'. בעקבות כך, מציין זנזורי כי "משמעות הדגל במקרה זה היא ללא ספק הבעת עמדה לפיה ארץ ישראל כולה צריכה להיות מדינה פלסטינית".

לדבריו, אמנם חלוקת הכרוזים אושרה על ידי האוניברסיטה, אך היות והחלוקה נעשתה על ידי סטודנטים הלבושים בבגדים המסמלים מדינה פלסטינית בשטחה של מדינת ישראל, נגרמה תסיסה והסתה בתוך האוניברסיטה.

אוניברסיטת חיפה מסרה בתגובה כי החוק בישראל קובע כי תכנים מסוג זה, למרות היותם מקוממים, מותרים במסגרת השיח הציבורי. אין זה מתפקידה של האוניברסיטה לבצע צנזורה על פרטי לבוש. דובר האוניברסיטה מוסיף עוד כי "לפני שנה הוכחנו שאנו מקפידים על עמידה בנהלי האוניברסיטה, כאשר השעינו למשך חודשיים את הפעילות של תאי חד"ש ובל"ד, שפעלו בניגוד לנהלים. אנו נמשיך לעמוד על המשמר ולעצור כל פעילות הנוגדת את הנהלים". 

תגיות:חדשות בארץתעמולהסטודנטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה