יש הידברות באירופה

ביוזמת קהילות יהודיות באירופה, הגיעה משלחת של הידברות, בראשות הרב זמיר כהן, לחמישה ימים של התעוררות רוחנית בלונדון, אוסטריה, מילאנו, רומא ובלגיה. קהל של מאות אנשים גדש את אולמי ההרצאות, התחזק והתרגש עד דמעות מהמעמד הרוחני האדיר. כל הרשמים על המסע בכתבה שלפניכם

אא
חמישה ימים ארוכים וגדושים בעשייה עברו על משלחת הידברות, שיצאה בחודש מאי, מטעם הארגון בישראל, לקהילות יהודיות באירופה. הרבה שינה ומנוחה לא היו שם, אבל הצימאון הרוחני שניכר על פני מאות היהודים במקום, וההתעוררות הרוחנית לה היו עדים אנשי הידברות - חיפו על הכל.
"מעבר לעשייה של ארגון הידברות במדיה, הן בערוץ, הן באינטרנט, והן בהפצת מיליוני דיסקים ברחבי העולם", אומר מר ניר גרמי, סמנכ"ל הארגון, "עוסקת הידברות גם בעריכת כנסים ברחבי העולם. אחד הפרוייקטים של הידברות מזה כארבע וחצי שנים הוא להגיע כמדי שלושה חודשים לקהילות ישראל ברחבי העולם".
לאחר שכבשה הידברות את יהודי התפוצות בדרום אמריקה, ארה"ב, קנדה, מוסקבה, פנמה ועוד, החליטו בהנהלת הארגון כי הגיע הזמן לבקר גם את יהודי אירופה. "לאור פניות רבות שהגיעו לערוץ ממגוון משפחות ומראשי קהילות באירופה, ראה הרב זמיר כהן שליט"א צורך עז להגיע למקומות הללו דווקא, ולהסביר את עמדת היהדות כפי שלא נשמעה בעבר", מסביר מר אופיר אזרד, מנהל כנסים ואירועים בארגון.
למסע אליו יצאו מר ניר גרמי ומר אופיר אזרד, הצטרפו מר אבנר שם טוב – מנחה הכנסים, ומר שרון נקש - אחראי פרויקט תומכי הידברות. על המשלחת ניצח, כמובן, ראש ארגון הידברות, ומייסד הערוץ היהודי בטלוויזיה - הרב זמיר כהן שליט"א.
שוחטים כבש!
המסע, שכלל הרצאות בחמש ערים שונות ברחבי אירופה, החל בלונדון בהרצאה שהתקיימה בבית הכנסת "עוד יוסף חי", המשיך ל"מרכז הספרדי" שבוינה, עבר דרך בית הכנסת "תהילות יוסף" במילאנו, ובעוד שני בתי ספר באזור, המשיך ל"תיאטרון איטליה" שברומא, והסתיים בבית המדרש הספרדי ליוצאי גרוזיה, "אוהל אברהם" שבאנטוורפן.
חברי הצוות, ובראשם הרב זמיר כהן, התארחו בבתי ראשי הקהילות. "רק בשביל המפגש הבין תרבותי בין המנטאליות הישראלית למנטאליות האירופאית היה שווה להגיע", אומר מר אזרד ברצינות מחויכת. "אין ספק שבני אותן קהילות הם בניו של אברהם אבינו, כי מידת הכנסת האורחים שלהם היתה נדירה... עד כדי כך שבאוסטריה שחטו לכבוד הרב - כבש!".
הידברות חובקת עולם
ברומא, שיתפה פעולה עם הידברות משפחת סופיר היקרה, אשר תומכת רבות בפעילות הארגון, וכך גם הפעם - שריינו בני המשפחה אולם תיאטרון מפואר לטובת הרצאתו של הרב זמיר כהן. רצה ה והתיאטרון בו נאמרו דברי התורה, שכן במרחק של מספר דקות מהוותיקן, המסמל את דריסתו של העם היהודי על ידי חיילי רומא. לכמעט אותו מקום, כאקט סימבולי של סגירת מעגל, הגיעו כ- 700 יהודים, וקיבלו מנה גדושה של יהדות שרוממה את רוחם וגאוותם היהודית.
בנוסף, ערך ראש הקהילה ברומא סיור בעיר לאנשי צוות הידברות. הטיול בעיר כלל סיור בשער טיטוס, בשער קונסטנטין ובקולוסאום. "מטרת הסיור", מסביר מר אזרד, "הייתה להפוך את הקערה על פיה. לעומת טיטוס, שעבר בעבר בשער זה בתרועות ניצחון על ירושלים, עמד הרב זמיר קבל עם ועדה ואמר שניצחונו של טיטוס מוטל בספק, כי מה שנותר מהאימפריה שלו זה שער בלבד, ואילו הידברות מייצגת עם שלם ותנועת תשובה חובקת עולם".
"בהרצאה שמסרתי בפני תלמידי בית הספר היהודי ברומא", מוסיף הרב זמיר כהן, "הסברתי לילדים כי טיטוס אמנם הקים את השער הניצב כאן בעיר כעדות לניצחונו, כביכול, על העם היהודי, אך זה היה נכון רק לשעתו. היום, כל תרבותו האלילית והאכזרית, שבאה לידי ביטוי בקולוסאום, שקעה בתהום הנשייה. לעומת זאת, אתם, כאן ברומא, ילדים יהודים יושבים ועוסקים בתורה. הרי לכם ההוכחה שכיום אותו שער ממש, מעיד דווקא על ניצחון ישראל על טיטוס. באמרי מילים אלו ראיתי על פני הילדים התרגשות גדולה. האמת שגם אני התרגשתי".
הכנס ברומא היה מהגדולים שבמסע ונכחו בו 800 איש, ביניהם כתבת העיתון "וושינגטון פוסט". מסתבר, שהסניף ברומא הזמין אותה להגיע לסקר את המאורע. לאחר ששמעה את הרצאתו של הרב זמיר כהן - שפתח לה צוהר לעולם שלא הכירה, ולאינפורמציה שמעולם לא שיערה שיכולה להגיע אליה - התרגשה כל כך עד שהביעה רצון עז להתגייר. "הקהילה ברומא ציינה שזו הפעם הראשונה בהיסטוריה שלהם שהם חוו התעוררות רוחנית כזו מיוחדת", אומר מר גרמי בהתרגשות.
ברוך שומר הבטחתו לעמו ישראל
"במהלך שהותנו בוינה הגענו לכיכר פרשבורג", מספר שרון נקש. "כידוע, הצורר הנאצי היטלר ימח שמו וזכרו, נאם שם לפני לא יותר מ- 70 שנה בפני 250,000 איש, והכריז שהוא עתיד לכבוש את אירופה ולנקות אותה מיהודים. והנה, למרבה ההפתעה, עומדים אנחנו כאן, יהודים מעם ישראל, חיים וקיימים, והם, לעומת זאת, נעלמו ונכחדו מן העולם. ברוך שומר הבטחתו לעמו ישראל". את הסיור חתם בהתרגשות אבנר שם טוב, שנשא קולו לשמיים וצעק את מילות "שמע ישראל" וקבלת עול מלכות שמיים.
"בסך הכל הגענו לקהילות בהן לא היו כנסים כלל", מוסיף מר גרמי, "בכל מקום היתה התרגשות חדשה. ראינו יהודים שנמצאים במעין שממה רוחנית, אשר באנו אליהם עם אמת מים, כמו שרק הידברות יודעת לתת. אנשים אכן התחזקו - מי בעניין שמירת שבת, מי בצניעות ובשאר שמירת הערכים היהודיים.
הידברות, למעשה, היתה יכולה להסתפק באתר הנפלא שלה, המגיע לכל מקום בעולם, במרחק הקלקה בלבד, אך לא כן הרב זמיר כהן, שכל נפש יהודית חשובה לו, בבחינת ואהבת לרעך כמוך. הרב החליט להגיע פיזית אל היהודים שם, לחזק, לברך ולזרוע התעוררות חדשה שתחבר אותם לתורת ישראל ולמסורת סבא".
"למסע הזה חשיבות רבה", מסכם הרב זמיר כהן. "הגענו לקהל יהודי שלא רגיל לצאת לשיעורי תורה כעדות ראשי הקהילות, וההשתתפות בהרצאות הידברות פתחה להם פתח להתחיל להגיע לשיעורים בקהילה. עיקר השמחה היא לראות שמסע כזה מחזק את ידי היהודים ונותן להם כוח להתרומם רוחנית ולהמשיך להתחזק הלאה".
מסע זה הוא נדבך נוסף בפעילות האקטיבית והפורה של הידברות, במטרה לקרב את ישראל אל אביהם שבשמים. אנו תפילה שה יזכנו להמשיך לקדש שם שמים ולהפיץ את דברו בכל תפוצות ישראל בארץ ובעולם.

 

תגיות:הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה