חדשות בעולם

ארגון דאעש חודר לאירופה

גורם רשמי מלוב מוסר כי פעילי ארגון דאעש חודרים לאירופה דרך ספינות של מהגרים, בתכניתם: מגה פיגוע באירופה

אא

גורם רשמי מלוב מסר הבוקר (א) לרשת ה-BBC כי פעילי דאעש מסתתרים בסירות המבריחות פליטים מלוב לאירופה. החמושים האסלאמיים, השולטים בלוב, מכריחים את בעלי הספינות לקחת עימם מחבלים ומאפשרים להם להמשיך בעבודתם בתמורה ל-50% מהכנסותיהם.

המחבלים חודרים לאירופה כדי לקדם את תכניותיו של ארגונם לבצע התקפות עתידיות באירופה. החשש גובר כיוון שכוחות המשטרה באירופה מתקשות לדעת מיהו מחבל ומיהו פליט.

המחבלים חודרים לאירופה, ארגון דאע"שהמחבלים חודרים לאירופה, ארגון דאע"ש

גורמי מודיעין אירופאיים גילו כי על פי מידע שברשותם, פעילי דאעש מאמנים בלוב צעירים ממוצע מרוקאי, כדי שאלו יבצעו פיגוע התאבדות באחת מבירות אירופה, בדגש על איטליה. הדאגה גברה לאחר שלוחמי הארגון כבשו את מפרץ סירט, המרוחקת מרחק 390 ק"מ ימיים מאיטליה.

כבישת מפרץ סירט מהווה התקדמות עצומה עבור דאעש, משום שזו תאפשר לארגון להגיע לאירופה ביתר קלות, ליצור קווי הברחת פליטים ולכבוש אזורים נוספים.

כזכור, בחודש ינואר פרסם ארגון המדינה האיסלאמית מסמך שנכתב בערבית תחת הכותרת "לוב: השער האסטרטגי של המדינה האיסלאמית". במסמך מסבירים פעילי הארגון מדוע ג'יהאדיסטים צריכים לעבור ללוב וקוראים לחברי הארגון לפעול להפצת תעמולה ג'יהאדיסטית כדי לגייס לוחמים בקרב האוכלוסייה המקומית בלוב.

כחודש לאחר מכן נחשפה חוברת הדרכה בה הובהר כי דאעש מתכוון להשתמש בלוב כ"שער הכניסה" ליבשת אירופה. בהתאם לכך, נראה כי לוחמי הארגון מנצלים את הנתיב הימי שרכשו, משתלבים בתנועת המהגרים ומפליגים אל מדינות אירופה בניסיון לבצע על אדמתה פיגועי טרור. 

תגיות:דאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה