חדשות בארץ

הציבור מעדיף את הרפואה הפרטית על פני הציבורית

הציבור בישראל מעדיף את הרפואה הפרטית על פני הציבורית, עלייה בשיעור הניתוחים האלקטיביים המבוצעים באופן פרטי

אא

מחקר שנערך לאחרונה במשרד הבריאות מורה כי הציבור בישראל מעדיף את הביטוחים הפרטיים על פני הרפואה הציבורית. המחקר, שהוצג השבוע ב"כנס במלאות עשרים שנה לחוק ביטוח בריאות ממלכתי" מצביע על כך שהאפשרות לבחור את המנתח, להתקבל תוך זמן קצר ולזכות לשירות אישי יותר קורצת לציבור, שנוטש את הרפואה ציבורית לטובת הרפואה הפרטית.

המחקר בדק את הניתוחים המתוכננים, המאפשרים למנותחים הזדמנות מספקת לשקול את בחירת מקום הניתוח ואת המנתח. בין הניתוחים שהודגמו במחקר היו כריתת שקדים, החלפת מפרקים, ניתוח להסרת בלוטת התריס, כריתת ערמונית וניתוחי דיסק.

תוצאות המחקר מורות על עלייה חדה בביצוע ניתוחים אלקטיביים באמצעות שימוש בשירותי רפואה פרטיים. ההנחה היא כי הדבר בא, בחלקו לפחות, על חשבון הניתוחים במערכת הציבורית.

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

החוקרות אפלבוים, שטיימן, שליצ'קוב וחקלאי ממשרד הבריאות מציינות כי ייתכן והסיבה לעלייה בביצוע ניתוחים אלקטיביים במערכת הפרטית נגרמה בעקבות העלייה בכיסוי הביטוח הפרטי בשנים האחרונות.

המחקר הוצג ב"כנס השנתי למדיניות הבריאות של המכון הלאומי לחקר שרותי הבריאות". בכנס צוינו עשרים שנה לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. בעקבות חוק זה חלו התייעלויות רבות במערכת הבריאות בישראל, ביניהן מתן אפשרות לקופות החולים להציע למבוטחיהן שירותי בריאות נוספים בעבור תשלום נוסף. זו הייתה סלילת הדרך הראשונה לביטוחי בריאות פרטיים תחת הביטוח של קופות החולים.

בעקבות החוק, ההוצאה הלאומית על שירותי בריאות עלתה בצורה ניכרת: בעוד שבשנת 1998 היוו הביטוחים הפרטיים 2% מכלל ההוצאות הלאומיות על בריאות; ובשנת 2000 5%, הרי שבשנת 2013 היוו הביטוחים הפרטיים 11% מכלל ההוצאה הלאומית על בריאות.

מחקר נוסף שהוצג בכנס הורה כי בעקבות חוק בריאות ממלכתי, חלה עלייה בשיעור האשפוזים של בני 65 ומעלה בבתי חולים פרטיים.

תגיות:רפואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה