חדשות בארץ

הדרום שובת: בדימונה שובתת אף מערכת החינוך העל-יסודית

לאות הזדהות עם השביתה המתמשכת בכיל תשבותנה היום שלוש רשויות בדרום, עובדי כיל: "נרעיד את הדרום"

אא

שביתת עובדי מפעל כיל, הנמשכת למעלה שלושה חודשים, מגיעה בימים אלו לשיאה. היום (א) תשבותנה דימונה, ערד וירוחם במחאה על היעדר פתרון למשבר. במסגרת השביתה לא יינתנו שירותים מוניציפאליים. בדימונה תושבת גם מערכת החינוך העל-יסודית והתלמידים יצטרפו להפגנת הוריהם.

הבוקר ב-9:00 תיערך הפגנת ענק של עובדי כיל בכניסה לדימונה. במהלך ההפגנה יקראו התושבים לממשלה להתערב ולהביא לסיומו של המשבר המאיים על תעסוקת העובדים במפעלי כיל ובנגב כולו. סיעת "המחנה הציוני" תקיים את ישיבתה השבועית יחד עם העובדים בדימונה. בהפגנה צפויים להשתתף גם פוליטיקאים וחברי כנסת נוספים.

הפגנת כיל מול משרד ראש הממשלה (צילום: דוברות ההסתדרות)הפגנת כיל מול משרד ראש הממשלה (צילום: דוברות ההסתדרות)

קבוצת כיל הינה המעסיק הגדול ביותר בנגב, ופעילותה מהווה כעשרים אחוזים מכלל הפעילות הכלכלית שבו. בדימונה, שבה שיעור האבטלה עומד על שלושה עשר אחוז, יותר מפי שתיים מהממוצע הארצי, מתגוררים כארבעים אחוזים מעובדי מפעלי ים המלח. בעלי עסקים קטנים ונותני שירותים מקומיים בעיר מעידים כי השביתה המתמשכת פוגעת לא רק בעובדים עצמם, אלא מסבה נזק רב למעגלים נרחבים יותר בעיר, וכי היקף המכירות ירד בכשלושים אחוזים מאז החלה השביתה.

בני ביטון, ראש עיריית דימונה, אמר כי "הגיע הזמן שהנהלת כיל תבין שהיא זקוקה לעובדים לא פחות מאשר העובדים זקוקים לכיל". ארמונד לנקרי, יו"ר מועצת עובדי מפעלי ים המלח מסר כי: "אנחנו הולכים להרעיד את דימונה ואת אזור הדרום, ולקרוא לממשלת ישראל להתערב במשבר בכיל". עובדי מפעלי כיל ושאר תושבי הדרום פונים לממשלה הנכנסת בדרישה להפעיל את מניית הזהב או להלאים את כיל ולהפריט אותה מחדש.

מכיל נמסר בתגובה כי הם מקיימים משא ומתן עם ההסתדרות בחסות בית הדין לעבודה, וכי חבל שהוועדים משכו את עתירתם לפני שלושה חודשים ובחרו לפתוח בשביתה פרועה, פוליטית וחסרת תכלית. הנהלת כיל אף היא דורשת מהממשלה לעשות שימוש ב"מניית הזהב, אשר נועדה, לדבריה, לשמור על העניינים החיוניים של המדינה ולדאוג למימוש האינטרס הציבורי בישראל.

תגיות:דימונהדרוםשביתהעובדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה