חדשות בארץ
זמיר על ההסכם עם לבנון: "היסטורי ומשמעותי - המבחן כעת הוא מבחן המעשה"
הרמטכ"ל אייל זמיר ביקר בפיקוד הצפון ואישר את המשך התוכניות המבצעיות. לדבריו, "צה"ל נמצא בשליטה מבצעית ושומר על דריכות גבוהה לממש מהלומות קטלניות אם הפסקת האש תופר"
- יובל אביבלמעקב
- י"ג תמוז התשפ"ו||
זמיר בפיקוד הצפון (צילום: דובר צה״ל)זמיר בפיקוד הצפון (צילום: דובר צה״ל)
הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר קיים הבוקר (ראשון) ביקור בפיקוד הצפון ובאוגדה 36, שבמהלכו אישר את המשך התוכניות המבצעיות וקיים הערכת בזירה הצפונית. במהלך הביקור השתתפו מפקד פיקוד הצפון, אלוף רפי מילוא, מפקד אוגדה 36, תת-אלוף יפתח נורקין וראש חטיבת המבצעים, תת-אלוף ברק חירם.
במסגרת הביקור ערך הרמטכ"ל שיח פיקודי עם מפקדי החטיבות והדגיש כי לצד מחויבותה של ישראל להסכם שנחתם עם ממשלת לבנון, צה"ל שומר על מוכנות גבוהה לכל תרחיש: "ההסכם שנחתם עם ממשלת לבנון הינו היסטורי ומשמעותי - העוצמה המבצעית וההישגים הצבאיים שצה״ל השיג בחודשים האחרונים הם שיצרו את התנאים לכך". לדבריו, "אנחנו נכבד את ההסכם ונפעל להצלחתו. המבחן כעת הוא מבחן המעשה של שני הצדדים והתקופה הקרובה תכתיב את העתיד לבוא".
בהמשך אמר זמיר כי "זירת פיקוד הצפון היא מרכז הכובד הצה״לי כעת. אנו ערוכים לחזרה ללחימה מהירה גם בלבנון וגם באיראן, במידה ונידרש לכך". הרמטכ"ל הדגיש בנוסף כי שמירה על ביטחון הכוחות נותרת יעד מרכזי בפעילות הצבא: "לוחמי אוגדה 36 והקומנדו שלנו שולטים במרחב רכס הבופור ומצוידים בכל הכלים ובאמצעים בכדי לגבור על האויב. כל יכולות צה״ל נמצאות פה כדי להמשיך לסייע לכם לבצע את המשימה".
עוד התייחס זמיר למצבו של חיזבאללה לאחר חודשי הלחימה האחרונים, ואמר כי "חיזבאללה מוכה וחבול ופעיליו כלואים בתת-הקרקע". לדבריו, צה"ל ממשיך להחזיק בעליונות מבצעית באזור ומוכן להגיב במהירות במקרה של הפרת הפסקת האש: "צה״ל נמצא בשליטה מבצעית במרחב ושומר דריכות גבוהה לממש מהלומות מהירות וקטלניות במידה והפסקת האש תופר".
לסיום אמר זמיר: "מבקש להביע את הערכתי הרבה לחטיבות, לאוגדה ולפיקוד הצפון על ההישגים ועל הובלת המהלכים שהביאו להסכם".
זמיר בפיקוד הצפון (צילום: דובר צה״ל)
זמיר בפיקוד הצפון (צילום: דובר צה״ל)עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



