חדשות בארץ
דו"ח של משרד הקליטה לשנת 2025: ירידה במספר העולים לישראל
דו"ח של משרד העלייה והקליטה לשנת 2025 מצביע על ירידה במספר העולים לישראל. לצד ירידה בעלייה ממדינות מזרח אירופה, נרשם זינוק בעלייה מארה"ב, צרפת, בריטניה וקנדה
- שלומי דיאזלמעקב
- י"ג תמוז התשפ"ו||
עולים חדשים מצרפת (צילום: אבשלום ששוני, פלאש90)משרד העלייה והקליטה פרסם הבוקר (ראשון) דו"ח מיוחד עם נתוני עלייה לישראל לשנת 2025. , מהדו"ח עולה כי במהלך השנה עלו לישראל 22,522 עולים חדשים - כ-10,000 פחות מאשר בשנת 2024.
עם זאת, הדוח מצביע על שינוי בהרכב העולים. על פי הנתונים, גדלה העלייה מארה"ב, צרפת, בריטניה וקנדה, ב-25% לעומת השנה הקודמת. חלקם היחסי של עולי מדינות אלו עלה מ-21% מכלל העולים בשנת 2024 ל-38% בשנת 2025. העלייה החדה ביותר נרשמה בקרב יהודי צרפת, ומארצות הברית עלו במהלך השנה 3,781 יהודים.
עוד עולה שיעור המשפחות הצעירות והצעירים בקרב העולים גדל, וכשליש מהעולים משתייכים לגילאי 18-35. בקרב העולים ממדינות המערב מגיע שיעורם לכ-40%, ובשנת הלימודים תשפ"ה למדו 5,535 סטודנטים עולים במוסדות האקדמיים בישראל.
בתחום התעסוקה מציין הדו"ח כי בשנת 2025 עלו לישראל 541 רופאים ורופאות ו-25 מדענים במסגרת תוכניות שונות. עוד נמצא כי 62% מהעולים עובדים, ומתוכם 82% מועסקים במשרה מלאה.
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, אמר כי "גם בתקופה הביטחונית המאתגרת שעוברת על מדינת ישראל, אלפי יהודים בחרו לעלות לישראל דווקא עכשיו. הנתונים מלמדים כי העלייה ממשיכה להיות אחד ממנועי הצמיחה החשובים ביותר של מדינת ישראל. העולים מחזקים את הכלכלה, את מערכת הבריאות, את האקדמיה, את מערכת הביטחון ואת הקהילות ברחבי הארץ".
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



