חדשות בעולם
ואנס: "נקים ערוץ צבאי בקטאר, שבו יישבו יחד נציג סנטקום וקצין משמרות המהפכה"
סגן נשיא ארה"ב, ג'י די ואנס, חשף תוכנית להקמת גוף צבאי משותף לצבא ארה"ב ולמשמרות המהפכה. הגוף יישב בקטאר ויעסוק במציאת פתרון למחלוקות. בישראל הביעו דאגה
- שלומי דיאזלמעקב
- י' תמוז התשפ"ו||
ואנס (צילום: שאטרסטוק)סגן נשיא ארה"ב, ג'י די ואנס, חשף היום (חמישי) בריאיון לאתר "UnHerd", כי ישנה כוונה לפתח ערוץ הדיברות צבאי בין ארה"ב לאיראן. לדבריו, המטה היא לבנות מנגנון משותף לפיקוד מרכז האמריקני ולמשמרות המהפכה, שיישב בבירת קטאר.
לדברי ואנס, ישנה הסכמה עקרונית לכך שטהראן תציב נציג ממשמרות המהפכה בדוחא, שיישב בסמוך לנציג סנטקום, כדי לנהל תקריות ומחלוקות ישירות בין שני הצבאות.
כזכור, ואנס אמר בשבוע שעבר, בתום השיחות הראשונות בין ארה"ב לטהראן, שנערכו בשוויץ, כי יוקם מנגנון נוסף לפיקוח על הפסקת האש בלבנון. במנגנון הזה יהיו נציגים מאיראן, פקיסטן וקטאר, ללא מעורבות ישראלית או לבנונית.
ב"ישראל היום" דווח כי יש חילוקי דעות בממשל האמריקני בנוגע להקמת המנגנון. הדרג המקצועי והדרג הפוליטי במשרד החוץ, בראשות מזכיר המדינה מרקו רוביו, הביעו התנגדות והזהירו כי המנגנון נועד לשמש כלי בידי איראן למניעת פירוק חיזבאללה. על פי הדיווח, בישראל הביעו דאגה מהרעיון שהעלה ואנס, אך לא הגיבו על כך באופן רשמי.
יש לציין כי רוביו סיים שיחות באיחוד האמירויות, שמתנגדת להסכם עם איראן, והיום החל שיחות דומות בבחריין. מזכיר המדינה, שאתמול הדגיש כי "אי אפשר לסיים את העימותים באזור אם שלוחותיה של איראן ממשיכות לשגר טילים", לא התייחס בהרחבה למנגנון. עם זאת אמר כי הרעיון הוא להקים כלי טכני "להפחתת ערפל הקרב סביב תקריות בגבול,.
ואנס הוסיף: "ביום שישי האחרון הפעלנו מחדש את מנגנון הניטור שהיה רדום במשך זמן מה. כעת פיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) יושב לא רק עם הפיקוד הצבאי הישראלי, אלא גם עם הפיקוד הלבנוני. מטרת המנגנון היא לאפשר לארה"ב לבחון בעצמה את האירועים בשטח: בכל פעם שמתרחשת תקרית, אנחנו לא סומכים על המילה של אף אחד. אנחנו יכולים לראות את התקרית, להגדיר ולכמת מה באמת קרה".
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



