חדשות בארץ
באיראן מאיימים: ”על ישראל לסגת מלבנון היום - או שתימלט ממנה מחר"
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, אסמאעיל קאאני, פרסם איום כלפי ישראל ברשתות החברתיות וקרא לה לסגת מלבנון: "ארץ זו היא שדה של התנגדות והתמדה, לא מגרש משחקים לכובשים"
- יובל אביבלמעקב
- י' תמוז התשפ"ו||
קאאני (צילום: ויקימדיה)מפקד כוח קודס האיראני, איסמעיל קאאני, שיגר היום (חמישי) איום לעבר ישראל וקרא לה לסגת מדרום לבנון. לדבריו, על ישראל "לצאת מלבנון היום מרצונכם החופשי", אחרת, כך הזהיר, "תיאלצו לברוח ממנה מחר בבושה ובתבוסה משפילה".
קאאני הוסיף כי "לבנון היא זירה של איתנות והתנגדות, לא מגרש משחקים לכובשים". עוד אמר: "אל תשכחו את שנת 2000 ואת צוואתו ההיסטורית של חסן נסראללה בבינת ג'ביל. הבטחה זו עדיין חיה ואין ספק שאותו מחזה יחזור על עצמו שוב".
ההתבטאות מגיעה בשעה שבישראל ובארצות הברית עוסקים בשאלת המשך הפריסה הצבאית בדרום לבנון. מוקדם יותר היום צוטט גורם אמריקני בסוכנות הידיעות רויטרס שטען כי ישראל ביצעה נסיגה מחלק מהשטחים שכבשה בדרום לבנון, כ"מחווה של רצון טוב" כלפי הממשלה בביירות. אותו גורם הוסיף כי כעת מצופה מצבא לבנון להיכנס לאזורים שפונו ולהתבסס בהם.
אלא שהדיווח עורר במהירות שורת הכחשות. בכיר לבנוני אמר לרויטרס כי אינו מכיר נסיגה ישראלית כלשהי, ובצה"ל הבהירו כי "לא השתנה דבר בימים האחרונים ולא התקבלה כל הנחייה בנושא מהדרג המדיני".
גם מקורות ביטחוניים בלבנון דחו את הטענות. מקור צבאי לבנוני אמר לערוץ "אל-ערבי" כי "הצבא הישראלי לא נסוג מאף נקודה באזורים שכבש בדרום לבנון", והוסיף כי אמנם תוכננה נסיגה מאזורי אל-וזאני ועין ערב, אך היא לא יצאה לפועל. גורם ביטחוני לבנוני נוסף אמר בריאיון ל"אל-ג'זירה" כי "הכוחות הישראליים נותרו בכל האזורים שכבשו לאחרונה".
לצד ההכחשות, גורמים המעורים במגעים מעריכים כי ייתכן שהמסר האמריקני נועד להכין את הקרקע למהלך עתידי במסגרת השיחות המתנהלות בין הצדדים. במהלך היומיים האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים בין הדרג המדיני לצה"ל בנוגע להתייצבות הכוחות בדרום לבנון, ובמערכת הביטחון נבחנות אפשרויות שונות להמשך הפריסה במרחב.
בצה"ל צפויים להציג לדרג המדיני תוכנית מעודכנת בנוגע להישארות הכוחות בשטח. ההמלצות מתמקדות בנקודות שבהן יש להמשיך ולהחזיק ובאזורים שבהם ניתן להתכנס מחדש, במטרה לשמור על ביטחון תושבי הצפון ועל חופש הפעולה של הכוחות.
במערכת הביטחון סבורים כי אין הכרח להחזיק בכל הנקודות שבהן נמצאים כיום הכוחות, וכי במקרים מסוימים נסיגות טקטיות עשויות דווקא לשפר את יכולת השליטה בשטח באמצעות תצפית ואש. עם זאת, בצה"ל מדגישים כי בשלב זה לא התקבלה כל החלטה או הנחיה מדינית לשינוי פריסת הכוחות בדרום לבנון.
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



