חדשות בארץ
רוביו חושף: תוכנית "אזורי הפיילוט" בלבנון; מפקד סנטקום בדרך לישראל
מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה“ב, האדמירל בראד קופר, צפוי להגיע מחר לישראל לדיונים ביטחוניים על איראן ולבנון. בה בעת, וושינגטון מקדמת מתווה שבמסגרתו צבא לבנון יידרש להוכיח שליטה בשטחים נקיים מחיזבאללה
- יובל אביבלמעקב
- ט' תמוז התשפ"ו||
קופר (קרדיט: shutterstock) מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (סנטקום), האדמירל בראד קופר, צפוי להגיע מחר (חמישי) לישראל ולקיים שורת פגישות עם בכירי מערכת הביטחון. במהלך ביקורו ייפגש קופר עם הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר ועם שר הביטחון ישראל כ"ץ, כאשר במוקד השיחות יעמדו ההתפתחויות האחרונות בזירה האיראנית והמשך התיאום הביטחוני והאסטרטגי בין ירושלים לוושינגטון.
לצד הדיונים על איראן, צפויים הצדדים לעסוק גם בתמונת המודיעין העדכנית ובהיערכות המשותפת מול האיומים באזור. סוגיית לבנון והמצב בגבול הצפון צפויות אף הן לתפוס מקום מרכזי בשיחות, על רקע המגעים המתנהלים בין ישראל ללבנון בתיווך אמריקני.
בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני, מרקו רוביו, חשף הערב פרטים נוספים על אחד הרעיונות הנדונים במסגרת המשא ומתן. לדבריו, "אחד הנושאים שנדונו במשא ומתן הוא יצירת אזורי פיילוט, שטחים מוגדרים ומסוימים שבהם צבא לבנון יוכל להיכנס, לקבל שליטה ולאבטח את השטח, ואז לעבור לאזור הפיילוט הבא".
לפי המתווה, אזורי הפיילוט נועדו לאפשר לצבא לבנון להוכיח כי הוא מסוגל לבסס שליטה אפקטיבית בשטח ולהפוך אזורים מסוימים ל"נקיים מחיזבאללה".
במהלך ביקורו בכוויית נשאל רוביו על הנוכחות הישראלית בלבנון. בתשובתו הדגיש כי "הסיבה לכך שהיא נמצאת בלבנון היא שחיזבאללה משגר משם רקטות וכטב”מים".
הוא הוסיף: "התקווה שלנו היא שצבא לבנון והממשלה הלבנונית הלגיטימית והריבונית יוכלו להמשיך לשלוט ולאבטח עוד ועוד בשטחם, משום שהם אלה שצריכים לשלוט בשטח לבנון, ולא ארגון טרור כמו חיזבאללה".
רוביו הוסיף כי ישראל הבהירה שאין לה מחלוקת עם העם הלבנוני או תביעות טריטוריאליות בלבנון: "ככל שצבא לבנון יוכל לאבטח חלק גדול יותר, כך ישראל תהיה נוכחת פחות בלבנון".
עוד ציין מזכיר המדינה כי מדובר במהלך הדרגתי: "זה יהיה תהליך". לדבריו, "זה דבר שכולנו רוצים לראות נפתר למען עתידה של לבנון. אנחנו רוצים לראות לבנון שנמצאת בשליטת ממשלתה הלגיטימית, ושאין בה ממשלה זרה שפולשת לשטחה".
הוא הדגיש כי "הסיבה היחידה שישראל נמצאת בלבנון היא שחיזבאללה משגר לעבר אזרחיהם. אם לא היה - הם לא היו שם".
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



