חדשות בארץ
רוביו: "אי אפשר לסיים את המלחמה בלבנון אם חיזבאללה ממשיכים לשגר טילים"
מזכיר המדינה האמריקני, מרקו רוביו, התייחס למשא ומתן בין ישראל ללבנון. באשר לטענות ישראל והממשל הלבנוני כי ההסכם בין איראן לארה"ב פוגע בשתיהן אמר רוביו: "תיק לבנון מופרד מתיק איראן"
- שלומי דיאזלמעקב
- ח' תמוז התשפ"ו||
רוביו (צילום ארכיון: אלכס קולומויסקי, פול)מזכיר המדינה האמריקני, מרקו רוביו, החל היום (שלישי) סבב פגישות במספר מדינות במפרץ הפרסי. הוא התייחס לראשונה להסכם בין ארה"ב לאיראן והבהיר כי "אי אפשר לסיים את העימותים באזור אם שלוחותיה של איראן ממשיכות לשגר טילים".
בהצהרה שמסר בעת הגעתו לאיחוד האמירויות אמר השר האמריקני כי "על חיזבאללה להפסיק את המתקפות על כוחות צה"ל בדרום לבנון". כמו כן, הוסיף: "תיק לבנון חייב להיות נפרד מתיק איראן. ארה"ב תפעל ישירות מול ממשלת לבנון בנושא הזה. זה נושא שיעלה בזמן המתאים".
במקביל להצהרת רוביו, בלבנון דווח כי מזכ"ל חיזבאללה, השייח' נעים קאסם אמר: "אנו מודים לאיראן, שלא הסכימה לסיים את המלחמה שנוהלה נגדה אלא רק יחד עם סיום המלחמה בלבנון".
יש לציין כי היום החל סבב שיחות נוסף בין ישראל ללבנון, במשרד החוץ האמריקני בוושינגטון. ישראל מוכנה לסגת ממספר מרחבים בדרום לבנון אליהם יכנס צבא לבנון, בפיקוח אמריקני. הממשל הלבנוני ציין כי על ישראל לסגת מלבנון, אבל ביקר את ארה"ב על ההחלטה לקשור בין הסוגייה הלבנונית לאיראן. על פי גורמי ממשל בלבנון, הקשר הזה מחזק את חיזבאללה ומאפשר לאיראן להמשיך "לאחוז" בלבנון.
רוביו התייחס גם למשא ומתן מול איראן באשר למצר הורמוז. באשר להודעת איראן כי היא תגבה אגרה מהמעבר במצר, רוביו השיב ב"אף מדינה לא רשאית לעשות את זה במים בינלאומיים. זה חוק קיים".
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



