חדשות בארץ
אזהרה למטיילים: תוצאות חריגות בדיגום מים בנחלים בצפון הארץ
משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה פרסמו הודעת אזהרה למטיילים ולרשויות האזוריות והמקומיות. עקב תוצאות חריגות בבדיקות מים, נקבע כי הכניסה לנחלים עלולה להיות מסוכנת
- שלומי דיאזלמעקב
- ח' תמוז התשפ"ו||
הבניאס (צילום: דורון הורוביץ, פלאש90)משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה פרסמו היום (שלישי) הודעה משותפת לציבור המטיילים ולמועצות האזוריות והמקומיות, על תוצאות חריגות בדיגום מים, לבחינת מצב הזיהום בנחלים בצפון.
נמסר כי בבדיקות לחיידקים בדיגומים שנלקחו ביום ראשון 22 ביוני 2026 נמצאו בכמה נחלים בצפון תוצאות החורגות מהמלצות משרד הבריאות (400 קולי צואתי ב־100 מ"ל) ומעידות על הימצאות זיהום במים.
הנחלים בהם התקבלו תוצאות חריגות: בניאס, – גשר כפר סאלד: חצבאני – גן הצפון (תחנה הידרואלקטרית), טיילת מפגש הנחלים (כניסה לירדן), ירדן – גשר יוסף, גשר להבות הבשן, גשר החמישה, גשר הפקק (חורי), מצד עתרת וגשר אריק.
כמו כן, הרשימה כוללת את בריכת המשושים, ג'ילבון – מפל דבורה, זאכי, יהודייה וצלמון – טחנת הקמח.
לנוכח תוצאות אלו, הכניסה לנחלים האלה עלולה להיות מסוכנת עד שתוצאות הדיגום שיתקבלו יהיו תקינות ויציבות. המשרד להגנת הסביבה לא מצא מקור זיהום ידוע בנחלים.
יש לציין כי בשגרה הדיגום נעשה מדגמית אחת לשבועיים באמצעות פקחי רשות הטבע והגנים, בנקודות דיגום קבועות בנחלי הצפון (בגליל העליון, בגולן ובגליל המערבי). הנקודות מייצגות מפל, בריכה או מקטע בנחל. משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה ממשיכים בדיגום ובמעקב ויעדכנו לפי הצורך.
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



