חדשות בארץ
מארק לוין נגד ההסכם בלבנון: "חרפה היסטורית שמשרתת את חיזבאללה"
השדרן והסופר האמריקני מארק לוין תקף בחריפות את המגעים המדיניים סביב לבנון וחיזבאללה. לדבריו, ישראל מודרת מהדיונים, בעוד קטאר ופקיסטן מובילות מהלך שמשרת את איראן ופוגע בביטחון האזור
- יובל אביבלמעקב
- ח' תמוז התשפ"ו||
לוין (קרדיט: shutterstock)השדרן והסופר האמריקני מארק לוין פרסם הלילה (בין שני לשלישי) מתקפה חריפה נגד המגעים המדיניים המתנהלים סביב לבנון וחיזבאללה, וטען כי מדובר במהלך חסר תקדים שבו המדינות המושפעות ביותר מהתוצאות אינן שותפות לדיונים עצמם. לדבריו, ישראל ולבנון, שנושאות בהשלכות הישירות של כל הסדר עתידי, אינן נוטלות חלק במשא ומתן שמתקיים בעניינן.
בפתח דבריו תהה לוין כיצד ייתכן שמתגבש הסדר בעל השלכות ביטחוניות מרחיקות לכת מבלי שישראל ולבנון יישבו סביב שולחן הדיונים: "האם מישהו שמע אי פעם על משא ומתן שבו שתי המדינות המושפעות ביותר ממנו - ישראל ולבנון - כלל אינן משתתפות?".
לוין הפנה את עיקר ביקורתו כלפי המדיניות האמריקנית, וטען כי עצם הפעלת הלחץ על ישראל היא מהלך בלתי מתקבל על הדעת: "האם אי פעם כפינו על בעלת ברית דמוקרטית לסכן את אזרחיה כדי לתמוך בארגון טרור שרצח אמריקנים?". בהמשך הגדיר את ההתנהלות האמריקנית כ"חרפה", והאשים את וושינגטון בכך שהיא "משמיצה את ישראל על כך שהיא מסרבת לנטוש את ביטחונה".
לדבריו, ההסדר המתגבש אינו צפוי להחליש את חיזבאללה אלא דווקא לחזק את מעמדו בלבנון. לוין טען כי במקום לצמצם את השפעתה של איראן באזור, המהלך עשוי לבסס אותה עוד יותר: "אנחנו מבטיחים את שליטתה של איראן בלבנון באמצעות חיזבאללה". הוא הוסיף כי "במשך 45 שנה חיזבאללה טבח באמריקנים, וישראל היא למעשה היחידה שפעלה נגדו. אז למה אנחנו עוזרים לחיזבאללה? זהו ריצוי טהור לאיראן".
חלק משמעותי מהביקורת של לוין הופנה גם כלפי המדינות המעורבות בתיווך. לדבריו, אין היגיון בכך שקטאר ופקיסטן ממלאות תפקיד מרכזי בגיבוש ההסדר: "למה לעזאזל קטאר ופקיסטן הן המתווכות הראשיות? אלו משטרים מושחתים, אכזריים, בעלי קשרים לטרור, עם קשרים לאיראן ושנאה לישראל. זה פשוט מטורף".
בהמשך השווה לוין את ההתפתחויות הנוכחיות להסכם הגרעין שנחתם בתקופת ממשלו של נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה: "זה גרוע בהרבה מהסכם הגרעין של אובמה. אני לא מצליח לחשוב על תקדים בהיסטוריה האמריקנית למהלך מופרך כזה".
בסיום דבריו קרא לוין לישראל שלא לקבל כל הסדר שיוצג בפניה במסגרת המגעים הנוכחיים: "ישראל חייבת לדחות אותו לחלוטין - למען ביטחונה שלה וגם למען הביטחון שלנו".
לוין חתם את דבריו בשאלה כיצד יגיבו חברי הקונגרס הרפובליקנים להסדר אם יתקדם, והעריך כי הוא צפוי לעורר ביקורת חריפה: "אין סיכוי שהדבר הזה יחמוק מביקורת. משהו כאן מסריח עד השמיים". הוא הוסיף כי אם הציבור האמריקני ייחשף לפרטי המהלך ויבין את השלכותיו, התמיכה הציבורית בו תהיה נמוכה מאוד.
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



